آرا سنبله (Hyacinth Macaw)

آرا سنبله (Hyacinth Macaw)

آرا سنبله (Hyacinth Macaw) یا ماکائو سنبله با نام علمی Anodorhynchus hyacinthinus یک طوطی بزرگ بومی شرق و مرکز آمریکای جنوبی می باشد. طول بدن آرا سنبله حدود ۱۰۰ سانتی متر است که تقریبا از تمام سایر طوطی سانان بزرگ تر می باشد هر چند که کاکاپو در نیوزلند با میانگین وزنی ۳٫۵ کیلو گرم سنگین تر از آرا سنبله می باشد اما آرا سنبله بیشترین طول را در میان طوطی سانان دارد. آرا سنبله به دلیل تخریب زیستگاه و از دست دادن محل زندگی در لیست گونه های در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

آرا سنبله با طول ۱۰۰ سانتی متری خود دارای وزنی حدود ۱٫۲-۱٫۷ کیلوگرم می باشد و دارای دم بلند و بسیار تیزی می باشد ، پرهای آن کاملا آبی رنگ است که پرهای بال آبی تیره تری نسبت به پرهای بدن می باشند. هم چنین دارای یک منقار سیاه رنگ به شکل منحنی می باشد که هم چنین دارای یک پوست لخت آویخته در سمت راست و چپ منقار می باشد و پوستی مشابه این پوست زرد رنگ اطراف چشم را نیز دربرگفته است. جنس نر و ماده در ظاهر دارای یک شکل کاملا مشابه هستند.

آرا سنبله (Hyacinth Macaw)

رژیم غذایی آرا سنبله اغلب از آجیل تشکیل می گردد و دارای منقاری بسیار قوی برای خرد کردن آجیل و حتی نارگیل دارد.

۹۰% از لانه های آرا سنبله درون حفره هایی درون درختان ساخته می شود ، لانه ها در درختانی با عمر ۶۰ سال و بالاتر ساخته می شود و اغلب برای این درختان رقابت می کنند. معمولا ۱-۲ تخم می گذارد که جوجه ی دوم چند روز پس از جوجه ی اول از تخم خارج می گرددو جوجه های ۱۱۰ روزه پردار می گردند و تا ۶ ماه جوجه ها به والدین وابسته هستند و پس از این سن آنها قادر به ترک لانه هستند و در سن ۷ سالگی به بلوغ می رسند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

4 دیدگاه ها

  1. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    dorood bar shoma dooste azizam
    bale in alan mojood dar pet shop hast

  2. Fateme می‌گه:

    اینو واسه فروش دارید؟لطفا جواب رو به ایمیلمم بفرستید من عاشق ارا سنبله هستم

  3. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    dorood bar shoma doste aziz
    az hamkarie shoma motshakeram

  4. ارا سنبله می‌گه:

    [...] آرا سنبله (Hyacinth Macaw) آرا سنبله (Hyacinth Macaw) یا ماکائو سنبله با نام علمی Anodorhynchus hyacinthinus یک طوطی بزرگ بومی شرق و مرکز آمریکای جنوبی می باشد. طول بدن آرا سنبله حدود ۱۰۰ سانتی متر است که تقریبا از تمام سایر طوطی سانان بزرگ تر می باشد هر چند که کاکاپو در نیوزلند با میانگین وزنی ۳٫۵ کیلو گرم سنگین تر از آرا سنبله می باشد اما آرا سنبله بیشترین طول را در میان طوطی سانان دارد. آرا سنبله به دلیل تخریب زیستگاه و از دست دادن محل زندگی در لیست گونه های در معرض خطر انقراض قرار گرفته است. آرا سنبله با طول ۱۰۰ سانتی متری خود دارای وزنی حدود ۱٫۲-۱٫۷ کیلوگرم می باشد و دارای دم بلند و بسیار تیزی می باشد ، پرهای آن کاملا آبی رنگ است که پرهای بال آبی تیره تری نسبت به پرهای بدن می باشند. هم چنین دارای یک منقار سیاه رنگ به شکل منحنی می باشد که هم چنین دارای یک پوست لخت آویخته در سمت راست و چپ منقار می باشد و پوستی مشابه این پوست زرد رنگ اطراف چشم را نیز دربرگفته است. جنس نر و ماده در ظاهر دارای یک شکل کاملا مشابه هستند. رژیم غذایی آرا سنبله اغلب از آجیل تشکیل می گردد و دارای منقاری بسیار قوی برای خرد کردن آجیل و حتی نارگیل دارد. ۹۰% از لانه های آرا سنبله درون حفره هایی درون درختان ساخته می شود ، لانه ها در درختانی با عمر ۶۰ سال و بالاتر ساخته می شود و اغلب برای این درختان رقابت می کنند. معمولا ۱-۲ تخم می گذارد که جوجه ی دوم چند روز پس از جوجه ی اول از تخم خارج می گرددو جوجه های ۱۱۰ روزه پردار می گردند و تا ۶ ماه جوجه ها به والدین وابسته هستند و پس از این سن آنها قادر به ترک لانه هستند و در سن ۷ سالگی به بلوغ می رسند. در حال بارگزاری… [...]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>