سوال جواب کاربران پارسی پت

توجه : اینها چکیده ای از سوال و جواب های کاربران انجمن پارسی پت (www.parsipet.ir) میباشد و نه دست نوشته های مدیریت سایت

اجازه بدین من اینجا بصورت یک پست منفرد مطلب بسیار مهمی رو توضیح بدم که می دونم مشکل خیلی از تازه کارها هست و باعث خستگیشون میشه…همونطور که دوستمون به خاطر این مسئله خسته شد و کمرش درد گرفت…اگر کاسکوتون بیرون از قفس آمد چطور اون رو دوباره به داخل قفس میبرین؟ با دست میگیرین؟ این کاریست بسیار اشتباه چه در مورد کاسکوی وحشی و چه در مورد کاسکوی اهلی چون پرنده ها از اینکه با دست بگیریدشون بسیار عصبی و ناراحت میشن….در مواردی بسیار نادر که کاسکو خیلی خیلی رام هست شاید از این کار بدش نیاد….در ضمن اگر رام نباشه حتما دست شما رو بشدت گاز میگیره…آیا اینقدر صبر می کنید که خودش داخل قفس بره؟ در مورد کاسکو های اهلی ممکنه بعد از مدتی بره ولی شاید کاسکوی وحشی اینطرف و اونطرف بره و فرار کنه یا پر بزنه بره بالای چوب پرده یا لوستر یا طاقچه گچ بری سقف….بهترین کار این هست که سقف قفس رو از بالا بر دارین و کاسکو رو با دست به طرف قفس هدایت کنید اونوقت میبینین که خودش از قفس بالا میره و تا رفت بالا اونوقت سقف رو به آرامی بزارین سر جاش تا کاسکو داخل قفس بمونه…اگر هم کاسکو جایی فرار کرده بود که شما نمی تونستین اون رو به سمت قفسش هدایت کنین باز سقف قفس رو بردارین و به کاسکو نزدیک کنین طوری که با منقارش سقف رو بگیره و به وسط سقف آویزون بشه اونوقت سقف و کاسکوی چسبیده بهش رو بزارین روی قفس به این ترتیب کاسکو میره داخل قفس ..صبر داشته باشین چند بار تکرار کنید بالاخره موفق میشین.

 

سلام به همه دوستان
منم امروز بعد از۷ روز از خریدش بردمش حموم خیلی حال کرد جیکش هم در نیومد تازه آبپاش هم نداشتم از همون شلنگ استفاده کردم و آب ولرمو ریختم رو بالها و شیکمش کاملا مشخص بود که سرحال و شنگول شده بعدا که یه ربع با سشوار افتادم به جونشو حسابی خشکش کردم الان کلی ترو تمیز شده
تو این ۷ روزم هر وقت میدیدمش بهش میگفتم سلام بابا الان در کنار سوتها و قارهایی که میکشه به تازگی یه چیزی قار آلود شبیه بابا هم میگه تقریبا میگه قاقا خلاصه اینکه واقعا موجود دوس داشتنی و باهوشیه از خریدش اصلا پشیمون نیستم به کسانی هم که شرایط نگهداریشو دارن پیشنهاد میکنم حتما تجربه کنن خیلی شیرینه

دوست عزیز اگر بدون آب پاشی که آب رو اسپری میکنه و مخصوص گلها هست به قول خودتون با شلنگ روی کاسکو آب بریزین کار غلطی هست چون آب اسپری شده کامل لابلای پرهای کاسکو میره و تمیزش میکنه….بعد از اسپری کردن آب می تونین با دوش دستی روش آب بریزین که کامل خیس بشه اما نه با شلنگ….در مورد صحبت کردنش هم و اینکه میگین لابه لای قار زدنش یه چیزی شبه بابا میگه بهتون بگم که حالاحالاها کاسکوتون حرف نمی زنه اصلا حرف زدن کاسکو به این شکل نیست اول باید از قار بیوفته که زمان می بره بعد یه مدتی فقط سوت میزنه و یواش یواش صداهای آهنگین در میاره و بعد از اون حرف میزنه و می تونه صدای انسان رو تقلید کنه پس تا گفتن بابا حالاحالاها راه در پیش هست…در ضمن کاسکو مثل مینا نیست که هرجایی و جلوی هر کسی و در هر شرایطی مثلا در حمام یا زمانی که براتون مهمون میاد بلبل زبونی کنه و حرف بزنه اگر بتونین کاسکویی تربیت کنین که خجالتی نباشه و اصطلاحا رخ به رخ صحبت کنه قیمتش میره بالای ۲ میلیون تومن…یکی از بزرگترین فاکتورهای مهم در کاسکو پر رو بودن اون و عدم خجالت در صحبت کردن جلوی قریبه ها هست.

 

ایا میتوانیم به کاسکو طالبی یا هندوانه و خربزه داد لطفا جواب دهید با تشکر

دوست عزیز هندوانه خربزه طالبی خیار باعث اسهال در کاسکو میشه اما اگر کاسکوتون رام شد و زمانی که مهمون دارین و مهمونتون داره طالبی می خوره رفت سراغش و طالبی خواست حالا سالی ماهی یکبار اون هم به اندازه خیلی کم عیبی نداره ولی نه اینکه هفته ای چند بار بطور روتین رژیم غذاییش بهش بدین بخوره….این همه میوه خوب هلو-زرد آلو-گیلاس-سیب-گلابی شفتالو-شب رنگ-انگور-پرتقال-نارنگی-یافا هست که براش خوبه چه عیبی داره از این میوه ها بدین بخوره.

 

1- بلال رسیده براش بهتره اون بلال سفیدا کال هستند
من حدود ۷ تا بلال رو فریز کردم براش همشون هم زرد هستند اون سفیدارو خودتون نوش جان کنید
۲- اینجا چنتا اسم برای طوطی و پرنده داره اگه چیزی رو پسند نکردی بگو یه لینک دیگه بهت بدم تو انتهای صفحه همین لینک هم چنتا لینک دیگه داره که توش میشه اسم خوب پیدا کرد البته همشون خارجی (از بیشتر کشورا ) هستند نمیدونم میپسندی یا نه
۳- شکر بسیار برای طوطی مضر هستش مخصوصا این دلستر ایرانیا که همش اب و شکر هست و یکم اسانس
من عکس یک کاسکو رو دیدم که از خوردن شکر و شکلات کوررر شده بود حیوون بیچاره

البته من فکر می کنم منظور دوستمون از اون بلالها که فشارش میدیم مایع سفید رنگ می زنه بیرون همون شیر بلال باشه ….شیر بلال با بلال نرسیده فرق می کنه…اتفاقا شیر بلال خوشمزه تر از این بلالهای بدون شیره هست پس:
هر نوع از این دو بلال چه شیر بلال چه غیر شیر رو بدین اشکالی نداره اما بلال نرسیده هرگز.
بلالی که انسان می تونه بعد از پختن یا روی منقل سرخ کردن بخوره خامش برای کاسکو اشکالی نداره…..همینجا بگم ذرت کنسرو شده که ما معمولا می خریم و روی سالاد میریزیم اصلا برای کاسکو خوب نیست و بطور کلی:
غذاهای کنسرو شده مانند ذرت کنسروی و نخود فرنگی کنسروی هرگز.

 

سلام من بازم اومدم
بچه ها امروز دیدم این کاسکو من که هنوز تو کف یه اسم باحال براش موندم داره یه صدای دلخراشی در میاره دقت کردم دیدم داره منقاره پایینشو میکشه به منقاره بالاش نزدیک ۲و۳ دقیقه این کارو کردو منقرشو سایید به هم
علت چیه؟طبیعیه؟کاری میشه براش کرد؟
در ضمن جریان این کف دریا چیه؟آیا واسه کاسکو لازمه؟
با تشکر

ساییدن منقار بالایی به پایینی در طوطی سانان امریست طبیعی معمولا هنگامی که طوطی آرام هست و روی چوب نشیمن نشسته و کمی در حال چرت و استراحت هست این کار رو می کنه .حتی اگر براش وسایل بازی چوبی هم قرار بدین تا بجوه باز هم این کار رو انجام میده ..من فیلمی دیدم که در طبیعت روی یک شاخه درخت یک پاروکیت اسکندر نشسته بود و دائم این کار رو انجام می داد و چرت می زد.
کف دریا هم مملو از مواد معدنی و کلسیم هست که بسیار برای طوطی لازمه.۲ نوع در بازار هست یکی بصورت قطعات بیضی شکل درشت بدون جعبه و مارک و دیگری بصورت قالبهایی بزرگ و کوچک در جعبه با مارک و کشور سازنده که در پشت این قالب سیم هست جهت بستن به میله های قفس.بهتره مارک دار و جعبه دارش رو بخرین و اندازه اون متناسب با اندازه طوطیتون باشه یعنی یک قالب کوچک ۲ سانتی رو که مناسب باجی(مرغ عشق) و کوتوله برزیلی هست رو برای کاسکو نخرین.
محل نصب اون درست در کنار انتهای چوب نشیمن روی میله قفس هست….توجه کنین که هنگام حمام کردن طوطی روی کف دریا آب نریزه چون خاصیت خودش رو از دست میده(درست مثل آهک زنده که با خیس شدن تبدیل میشه به آهک مرده).
فکر هم نکنین که طوطی با اون مثل غذا رفتار میکنه یعنی میره سراغش و مشغول خوردن میشه و نصفش رو می خوره….نه….شاید ۲-۳ روز یکبار یک ناخونکی بهش بزنه و کمی از اون رو خورد کنه.پس حواستون باشه که:
۱-بهش آب نریزین.
۲-جایی نزارین که فضله پرنده بریزه روش.

 

شما در مورد از قار انداختن طوطی خاکستری سخن گفتید اگه میشه راهنمایی کنید به چه صورت ؟؟؟ کل مطالب را خوندم ولی گفته نشد یا شاید من خوب ندیدم شگه راهنمایی کنید ممنون میشم.
۲ هفته میشه یه طوطی خاکستری خریدم و تا الان از دستم بادوم زمینی میگیره
صبحها ۸ و ۹ و اخر شب ۱۰ ۱۱ به بعد شروع به قار کشیدن میکند و یه صداهایی شبیه گنجشک؟؟؟ چه کنم از غار بیفته؟؟؟

با عرض سلام به بهنام عزیز و خیر مقدم به ایشون این صدایی که می فرمایید شبه گنجشک و یا یک جیک با فرکانس بالا هست طبیعیه و همه کاسکو ها این صدا رو گاهی به فاصله ۳-۴ ثانیه در میارن…معمولا کاسکو های رام این صدا رو در میارن مگه کاسکوی شما رامه؟
در مورد قار هم بگم فکر می کنم این توضیحی که شما در مورد قار زدن دادین یعنی((صبحها ۸ و ۹ و اخر شب ۱۰ ۱۱ به بعد شروع به قار کشیدن میکند )) این صدا اون قار کشیدن معروف کاسکو ها نیست ….وقتی شما به قفس یک کاسکوی وحشی نزدیم میشین ، کاسکو بطور پیوسته یک صدای خشن از خودش درمیاره که میگن اصطلاحا قار میکشه…من می تونم این نوع قار کشیدن رو که از وحشی بودن کاسکو هست ۲ روزه بندازم اما اونی که شما گفتین که گاههی صبح ها و شب ها قار قار میکنه اون به رام یا وحشی بودنش ارتباطی نداره….کاسکوی دم شکلاتی من که رام بود و روی دست و شونه هم میومد و حرف هم می زد گاهی در خلال حرف زدن و سوت زدن از این قار ها می زد…این یک عادت بد هست که با اون قار یا صدای خشن ممتد فرق می کنه و ترک دادن کاسکو از این قار بسیار سخت و نشدنی هست..اما اون قار عالم وحشی بودن رو که وقتی نزدیک قفس میشین میزنه رو میشه ۲ روزه با تمرین سر خاروندن و نوازش کردن انداخت.

سلام
۱٫موقعی که خریدم گفته شد نیمه رام هستش.
۲٫بعد تقریبا ۶ روز از دستم غذا گرفت
۳٫نزدیک قفس میشم اون قا ممتدو نمیکشه جز اینکه خیلی دستم رو بهش نزدیک کنم میره گوشه قفس و یه صدایه قار ممتد خیلی خیلی اهسته اونم به ندرت ولی از نزدیک شدن به قفس به هیج وجه…..
۴٫ البته صبح ها فکر کنم چون حصله اش سر میره و ما خوابیم قار میکشه ولی شبها ساعت ۱۱ ۱۱٫۳۰ به بعد شروع میکنه یه سری حرکتهای عجیب جلو قفس و قار یا جیغ که کاملا نا هنجار یا صدای شبه گنجشک……. بعد ساعت که ۱۲ شد خاموشی میزنم پارجه سفید میکشم رو قفسش برق خاموش بعد دیگه ساکت میشه
۵٫ اگه لطف کنید نحوه نوازش سرش و چه طوری باهاش تمرین سخن کنم و از کی شروع به تمرین سخن کنم . ممنون میشم اگه راهنمایی کنید و میشه اون عادت شبانه قار زدن رو ترکش بدم؟؟؟

دوست عزیزمون آقا بهنام سوالی کردن که شاید مشکل خیلی از دوستان باشه و مرحله مهمی از رام کردن و نقطه عطفی در رفیق شدن با کاسکو هست.
حتما تاحالا در مغازه ای کاسکو یا کاکادوی رامی رو در قفس دیدین که تا جلوی قفس میرین سرش رو میاره جلو و پرهای سرش رو پف میده و انگار داره میگه سرم رو نوازش کن و بخارون….دیدین؟….وقتی هم جلو میرین و از پشت میله های قفس سرش رو می خارونین میبینین طوطی انگار چرتش میگیره و چشماش رو می بنده …می بینین چه لذتی داره برای شما؟ این کاری که طوطی میکنه اسمش سر دادن هست….دوست دارین کاسکوتون سر بده؟ پس خوب گوش کنید:
تمرین سر خاروندن ، هم برای از قار انداختن کاسکوی وحشی کاربرد داره هم برای سر دادن کاسکوی نیمه رام مثل کاسکوی آقا بهنام.
بزارین هوا تاریک بشه و حدودهای ساعت ۱۰-۱۱ شب که کاسکوتون داره چرت میزنه چراغهای دور و بر کاسکو رو خاموش کنید فقط یک چراغ از دور روشن باشه و نور در حدی باشه که قفس و کاسکو رو کامل ببینید…فقط خودتون باشین و دیگران جلو نیان….سکوت هم باشه.
قفس کاسکو رو روی زمین بزارین و یک پیراهن آستین بلند بپوشین و دکمه آستین دست راست(اگر چپ دستین دست چپ) اون رو هم ببندین….پیراهن قرمز یا سرمه ای یا سیاه نباشه و کلا رنگهای تیره تند نباشه….سفید و طوسی بهتره.. ….بشینید روبروی قفس چهار زانو و آروم در قفس رو باز کنید .دست راستتون رو به غیر از انگشت اشاره مشت کنید .حالا آروم از بالا با انگشت اشاره برین به طرف سر کاسکو .در این لحظه چند حالت اتفاق میوفته یا کاسکو سر جاش میشینه و قاری هم نمیزنه یا شروع میکنه به قار شدید کشیدن یا میره کف قفس و با دهان باز قار کشان سرش رو بالا می کنه و یا میله های قفس رو میگیره و بالا میره و از شما فرار می کنه…هر کدوم از این حالتها پیش آمد انگشت شما باید مثل یک موشک ضد موشک دنبال سر و پس کله کاسکو بره ….خوب حالا شما باید تمرکز کنین که کاسکو گازتون نگیره و اگر هم با منقار به دستتون حمله کرد به هیچ عنوان یکدفعه دستتون رو نمی کشید بلکه به آرامی پشت دسستون رو که مشت کردین رو بیشتر سمت نوک کاسکو بگیرین چون کاسکو نمی تونه سطح صاف پشت دستتون رو که مشت کردین و پوستش کشیده شده رو گاز بگیره و منقارش از روی پوست پشت دستتون لیز می خوره اما تا می تونین نزارین نوکش به دستتون بخوره .حالا انگشتتون رو روی سرش و پس کلش تکون بدین و سرش رو بدون اینکه ناخونتون در سرش فرو بره آروم بخارونید….کاسکو نمیزاره ولی شما سماجت کنید و بخارونید….کاسکو فرار می کنه اما شما باز به آرامی دنبال سرش میرین (موشک ضد موشک) و سرش رو می خارونید….کاسکو چنان قاری میزنه که صداش تو خونه می پیچه اما شما باز همین کا رو ادامه میدین ….دستتون از خستگی داره میوفته با دست دیگه زیر آرنج این دست رو بگیرین تا از خستگی نیوفته….کاسکو در میره کاسکو گاز میگیره کاسکو قار میزنه باز بخارونید…بخارونید…بخارون ید…..باز تکرار می کنم دستتون رو یکدفعه سریع نکشین…اگر کاسکوتون جوجه باشه و چشمش هنوز زرد نشده باشه آنچنان گازتون نمیگیره فقط دهنش رو باز میکنه و قار میکشه….این کار رو باید حد اقل ۴۵ دقیقه ادامه بدین ..با آرامش….با تمرکز…..نترسین تا آدرنالین که هورمون زمان ترس هست در خونتون ترشح نشه چون کاسکو ترس شما رو می فهمه و بیشتر حمله میکنه….با دقت…با آرامش….با امید به گرفتن نتیجه….دور و برتون باید هیچ کسی نباشه و اتاق هم کم نور….بخارونین…بخارونین…ب خارونین….کاسکو بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خسته میشه و به لح لح میوفته باز ادامه بدین….به مرور می بینین قارهای کاسکو کم شد…فرار کردنش کم شد…به جایی می رسین که کاسکو دیگه قار نمیرنه و فرار هم نمیکنه و داره یواش یواش دوزاریش میوفته که این نوازش و خاروندن لذت بخشه ….باز به خاروندن سر و پشت سر ادامه بدین …دستتون رو بیارین عقب و دوباره ببرین روی سر کاسکو و دوباره بخارونین…چند بار اینو تکرار کنین ….می دونم خسته شدین…دستتون داره از خستگی میترکه اما ادامه بدین که فردای خوبی در انتظار شماست….بعد از اینکه کاسکو دیگه قار نکشید و لح لح زنون خسته کف قفس نشسته حد اقل ۱۵ دقیقه به خاروندن جاهای مختلف سر و کمی هم روی گوش ادامه بدین و بعد قفس رو سر جاش در تاریکی بزارین و شب بخیر.
قار کاسکو افتاد……بله دوستان کاسکوتون دیگه با رفتن به جلوی قفس قار نمیزنه و اگر هم کمی زد باز همین مراحل رو دوباره تکرار کنید بهتون قول می دم قارش با همین روش میوفته و لذت خاروندن سر زیر دندونش میره …شما از این روز به بعد باید هر وقت به کاسکوتون سر میزنین ۵-۶ دقیقه هم سر-پشت گردن-بینی-گوش کاسکو رو نوازش کنید اما به پشت -بال-دم-سینه-پای کاسکو اصلا دست نزنین مگر اینکه کاملا رام بشه و خودش دوست داشته باشه….یادتون باشه هر وقت دستتون میره که سرش رو بخارونه حتما انگشتتون رو تکون بدین تا کاسکو روی این حرکت شرطی بشه و بدونه که دارین میرین سرش رو بخارونید و پرهای سرش رو براتون پف بده.
این شد از قار انداختن کاسکو و انداختن دوزاری کاسکو که میتونه از دست انسان لذت ببره و انسان موجودی هست که نوازشش میکنه….در طبیعت هم جفت طوطی ها به سر و کله هم ور میرن و میجورن برای همین هم هست که طوطی از خاروندن سرش بطور غریزی خوشش میاد…بعد از چند روز میبینین که کاسکو التماس میکنه که سرم رو بخارون!!!
در مورد حرف زدن هم روزی چند بار هر بار ۶۰-۷۰ بار یک کلمه ساده مثل سلام یا کاسکو رو جلوی کاسکو با نگاه کردن به صورتش تکرار کنید تا به مرور حرف زدن هم یاد بگیره .
یادتون باشه با صدای بلند و شمرده کلمات رو تکرار کنید تا بعدا که کاسکو تقلید میکنه همینطور بلند و شمرده باشه تا همه بفهمند چی میگه..خلاصه برای یاد دادن کلمات به کاسکو تکرار…تکرار…تکرار.
عجله نکنید کاسکو طول میکشه که به حرف بیوفته شاید ماهها .
اما اگر یک کلمه رو گفت کلمات بعدی رو ۴ روزه هم میشه یادش داد.
به اساتیدی هم که میگن یک کلمه رو باید با چند حالت مختلف و صدای بلند و اروم و زنونه و مردونه و بچگانه تکرار کرد تا کاسکو اون کلمه رو یاد بگیره بگم که این کار یک اشتباه بزرگ هست چون سلام با صدای زنانه و سلام با صدای بچگانه و سلام با صدای بلند و سلام با صدای آرام از دید کاسکو یک کلمه و یک سلام نیست بلکه ۴ کلمه هست….بعدا هم که یاد گرفت به همین ۴ صورت تکرار میکنه آیا خوبه؟ بهتر نیست بجای ۴ نوع سلام بهش کلمات دیگری هم مثل خوبی و کاسکو و..و…و….رو یاد بدیم؟ چرا حافظه کاسکو رو با کلمات تکراری پر کنیم؟ یک سلام با یک صدا بس نیست؟ اونهایی هم که میگن یک کلمه رو با چند صدا باید تکرار کرد تا کاسکو یاد بگیره من به شدت مخالفم ….شما با یک تن و یک صدا یک کلمه رو تکرار کن کاسکو یاد میگیره نگران نباش من تجربش رو دارم…اما تکرار…تکرار….تکرار..یادت نره

 

سلام به همه دوستان
عرض کنم خدمتتون که من یکم این روزها درگیرم و فرصت چندانی برای حرف زدن با دنی جون ندارم میخواستم ببینم ایرادی داره صدامو رو موبایل ضبط کنم و وقتی خونه نیستم ممتد واسش پخش شه؟اصلا چشم تو چشم نباشیم تاثیر داره؟دوم اینکه با اینکه ۳ هفته از ورودش به خونه میگذره هنوز غذا از دستم نمیگیره چی کار کنم؟دلم نمیاد بهش گشنگی بدم
سوم اینکه این پرنده فروشی محل میگه بهش لوبیا سفید آبپز کن بده زبونش باز میشه آیا صحت داره؟
با تشکر

با تشکر از دوستان عزیز خدمتتون عرض کنم که ضبط کردن صدا و روی تکرار گذاشتن اون خیلی هم خوبه اما به شرطی که موبایل نباشه چون صدای موبایل واضح نیست و در آینده که کاسکو این صدای ضبط شده رو تقلید میکنه خوش صدا نیست و کمی مثل رباط میشه.در ضمن فقط ۲ یا ۳ کلمه باید ضبط بشه و هر کدوم۳۰-۴۰ بار تکرار بشه مثلا سلام..سلام..سلام….تا ۴۰ بار و بعد از اون چطوری….چطوری…چطوری …..تا ۴۰ بار دوباره سلام…سلام…..پس ضبط صوت به جای موبایل بهتره اما نه اینکه از صبح تا شب روشن باشه .فقط چند ساعت در روز.
در مورد از دست غذا گرفتن بگم که نه من بلکه بزرگان این کار در ایران و خارج از کشور هم عقیده بر این دارند که باید کمی طوطی رو گرسنه کرد که این گرسنگی عاملی بشه که بیاد و از دست شما غذا بگیره البته بعد از ۲ یا ۳ بار یعنی ۲-۳ روز که این کار رو کردین و ترسش ریخت دیگه لازم نیست گرسنه نگهش دارین از این به بعد گرسنه هم که نباشه میاد از دستتون غذا میگیره….البته نه اینکه از صبح تا شب بهش هیچی ندین بخوره به گفته برادران Womach که از اساتید رام کردن و تربیت کردن طوطی و انواع حیوانات در آمریکا هستند فقط درصد کمی از غذای روزانه طوطی رو کم کنید تا کمی گرسنه بشه و از دستتون غذا بگیره.
در مورد لوبیا سفید که گفتن بپزید و به طوطی بدید ضرر نداره که هیچ بسیار مفید هم هست ولی اینطور نیست که تا بخوره زبونش باز بشه فکر نمی کنم تاثیری در قدرت سخن گوییش داشته باشه .

البته توجه کنید که نه لوبیا سفید بلکه لوبیا چیتی-لوبیا چشم بلبلی-لوبیا قرمز-ماش-عدس-نخود فرنگی-نخود رو اگر بصورت خام خیس خورده و یا جوانه زده همچنین بصورت آب پز بدون روغن و نمک به طوطی بدین بسیار براش مفیده و این غذای اصلیش هست نه تخمه آفتابگردون.

بد نیست کمی هم راجع به برادران Womach براتون بگم که ۲ تا برادر هستند در یکی از ایالتهای آمریکا که کارشون آموزش رام کردن و تربیت کردن طوطی و انواع حیوانات هست و کاراشون رو بصورت سی دی از طریق اینترنت می فروشن …یک سایت بسیار خوب هم دارن که اگر عضوش بشین کلی براتون مقاله راجع به طوطی می فرسته و چند تا کلیپ کوتاه هم از روش تربیت طوطی …..من چند ساله عضو سایتش هستم و کلی چیز ازشون یاد گرفتم باهاشون تماس گرفتم که من ایران هستم و چطور میشه سی دی های آموزشی شما رو بخرم گفتن که اگر کسی در آمریکا و اروپا داشته باشید باید از ما خرید اینترنتی کنه و برای شما پست کنه که دیدم خیلی برام گرون تموم میشه ….خیلی دقیق و با حوصله هستند و اگر براشون ایمیل بزنید فوری جوابتون رو می دن این هم آدرس سایتشون www.birdtricks.com برای یادگیری اصول اولیه تربیت طوطی بسیار مفیده.

 

با سلام خدمت همگی من کاسکو که داشتم رام شود سوت میزد بالاش وچیدم از قفس یالا پایین سوت هم میزد ققرققر میکرد مهمون یود نمیترسید تازه براشون سوت هم میزد ۱۰ روز پیش بردمش پیش یکی برام دستیش کنه گفت ۵۰ تومان میگیره که دستیش کنه من ممیترسیدم دستم رو بزارم خودم دستیش کنم قبول کردم شب بردمش پیشش صبح زنگ زد گفت مرد اقا من اشکتوچشم جاری شد انقد ناراحت شدم میگفت خیلی راحت دستی شود حمومش کردم بردمش توقفس برگشتم دیدم پاش گیر کرده لای در قفس به یارو مرد انقدر چیز گفتم که نگوووو بعد طرف برداش ککاسکو جوجه چشم دودی داد دستم گفت این جای اون منم نمیدونستم چی بگم اوردمش خونه از قفس خیلی بابا پایین میرفت الانم میره خوب میخوره ولی خیلی خابالو شده یکی اوردم ببینه که مریض نباشه میگفت سالمه نمیدونم
الان از دستم غذا میگیره ترس هم ازم ننداره از اون راحتر رام شود یک سوت سوتکای هم داره میزنه اما از خوابالوده بودنش میترسم چشاش تمیزمدفوعش سبز همه چیزش عالی هستش کمک کنین این خابالوده بودنش بعضی وقتا عادیه؟؟؟؟

سلام
از اتفاقی که برای طوطی تون افتاد متاسفم ، امیداورم تجربه بشه برای همه ما.
احتمال بسیار زیاد دلیل مرگش(البته اگه مرده باشه ) اون چیزی که برای شما تعریف کرده نیست

طوطی جدیدتون پرهای پس سرش رو پف می ده؟؟؟

امیدوارم طوطی خوب و سالمی باشه

توجه : اینها چکیده ای از سوال و جواب های کاربران انجمن پارسی پت (www.parsipet.ir) میباشد و نه دست نوشته های مدیریت سایت

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

16 دیدگاه ها

  1. هادی ندافی می‌گه:

    درود بر شما دوست عزیز
    لطفا تماس بگیرید
    ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ هادی ندافی

  2. mohammad می‌گه:

    سلام خدمت دوستان عزیز،اقا حدود ده روزه که یه کاسکو خیلی وحشی گرفتم که هشت ماهشه هنوز هم قارش نیوفتاده دیگه خسته شدم اگه یه راهی هست که زودتر قارش بیفته بهم بگین لطفا خیلی ممنون میشم دوستان

  3. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    dorood bar shoma dooste azizam
    lotfan tamas begirid. 09124403290

  4. melika می‌گه:

    dg nemikham heyvoun khunegi dashte basham
    azabe nabudanesh tamume oon rozaye khushe kenare ham bodanemuno zahr kard
    az sar dard nemitounam bkhabmy vaghti ke rafte khune eyne jahaname
    bacheha khyli muvazebe jujuhatoun bashin
    kaskoe man to dastam jun dad ghalbe kuchulush nazad
    vahshatnak tarin tajrube. zndgimu dashtm bosh sedash hame asbab baziash dare ravanim mikune vay khoda khot arumam kun :’(

  5. melika می‌گه:

    alan sa at 3 e k daram minevisam
    toka pesaram sa@ 1.05 to dastam jun dado murd halam daghune daram mimiram az ghadlm tang shode

  6. سارا می‌گه:

    سلام کاسکو من چند رروزه یه چیز سفید زده کنار زبونش شبیه آف یا جوش تروخدا بگین باید چیکار کنم

  7. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    dorood bar shoma doste aziz
    beshtar jojeh toti sanan harf yad migirand

  8. امین می‌گه:

    سلام ایاهمهی طوطی ها حرف میزنم من از طوطی خاکستری خوشم نمیاد دوست دارم رنگ های جذابب داشته باشه ایا همه ی طوطی ها حرف میزنن لطفا جواب بدید

  9. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    درود بر شما
    لطفا تماس بگیرید

  10. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    درود بر شما
    لطفا تماس بگیرید

  11. ali می‌گه:

    kasko e man daste sahebe ghablish kalamati ro migoft ke alan ke daste mane nemige??????????
    harcheghadr ham ke barash on kalamato tekrar mikonam bazam nemige.
    az lahaze atefi ham kheili baham okht shode.

  12. ali می‌گه:

    salam .kasko e man az ghafas bizare vaghti ham ke to ghafase khodesho be dar o divar mizane .vaghti ham biron e ghafase miad az ghafas paein to khone ghadam mizane.

  13. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    درود بر شما
    پرنده ی شمابرای حضم غذا نیاز به خوردن خورده سنگ داره که داخل سنگ دانش از اون استفاده کنه پرنده ی شما از این گچها برای داخل سنگدان و حضم غذا استفاده میکنه

  14. سمانه می‌گه:

    salam khaste nabashin
    mikhastam bedonam elate khordane gach divar chie?
    mamnon misham k jvab bedin

  15. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    درود بر شما
    خیلی متاسفم

  16. عسل می‌گه:

    کاسکوی من مرده
    بخدا دارم میمرم
    خیلی بدههههههههههههههههههههههه
    من کاسکومو میخوام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>