طوطی آمازون منقار زرد YELLOW-BILLED AMAZON با نام علمی Amazona collaria هم چنین با عناوین طوطی منقار زرد، طوطی گلو قرمز و طوطی آمازون جامائیکا نیز مشهور می باشد.

طول بدن طوطی آمازون منقار زرد ۲۸ سانتی متر و وزن تقریبی آن چیزی حدود ۲۶۰ گرم می باشد.  به طور کلی این طوطی به عنوان یک طوطی با جثه ی کوچک تا متوسط شناخته می شود و این طوطی کلا دارای یک نژاد می باشد.

تمام طوطی های بزرگسال به طور کلی دارای بدنی سبز رنگ هستند که سطح زیرین به رنگ زرد دیده می شود . هم چنین در ناحیه ی تاج لبه ی پرها به رنگ سیاه در دو طرف سر می باشند. پیشانی و خط دور چشم سفید می باشد. بالای تاج ، فاصله ی گونه تا منقار و هم چنین گونه ی بالایی به رنگ آبی کسل کننده دیده می شوند. پرهای ناحیه ی گوش به رنگ آبی/خاکستری دیده می شود که با یک پوشش سبز رنگ پوشیده شده اند.  ناحیه ی گلو و چانه به رنگ قرمز یا رز دیده می شود . دم به رنگ سبز با پایه های قرمز رنگ است. منقار زرد رنگ است که دلیل نام گذاری این طوطی نیز می باشد.  حلقه ی چشم سفید و چشم ها به رنگ قهوه ای دیده می شوند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>