طوطی رزیلا قرمز

طوطی رزیلا قرمز یا زرشکی با نام علمی Platycercus elegans بومی شرق و جنوب شرق استرالیا است که از نیوزلند و جزیره نورفولک توصیف شده است. اغلب در جنگل های کوهستانی و باغ ها دیده شده اما طوطی رزیلا قرمز محدود بخ این مناطق نیست و تشخیص آن از رزیلا زرد و آدلاید از طریق مولکولی امکان پذیر است.

طول بدن طوطی رزیلا قرمز حدودا ۳۶ سانتی متر می باشد و رنگ بزرگسالان و نوجوانان کاملا تفاوت است در نوجوانان رنگ زیتونی در بال ها دیده می شود که در بزرگسالان به قرمز تغییر رنگ می دهد.

طوطی رزیلا قرمز

طوطی رزیلا قرمز

تفاوت نر  و ماده در طوطی رزیلا قرمز در ابعاد بدن می باشد که طوطی رزیلا قرمز نر ۱۵ % بزرگتر از ماده است و منقار پهن و قطورتری نیز دارد.

طوطی رزیلا قرمز اغلب از جنوب شرقی استرالیا بروز می کند ، از تاسمانی ، ویکتوریا و نیوساوت ولز به جنوب شرقی کوئیزلند.

طوطی رزیلا قرمز در سواحل و جنگل های کوهستانی در تمام ارتفاعات بسیار شایع است.  در درجه اول در جنگل ها زندگی می کند وجنگل های مسن تر و مرطوب تررا ترجیح می دهند . آنها را می توان در جنگلهای انبوه گرمسیری، نیمه گرمسیری و معتدل، جنگل های مرطوب و خشک ، جنگل های ساحلی یافت . طوطی رزیلا قرمزهمچنین در مناطق آلوده به انسان مانند مزارع، مراتع، پارک ها، ذخایر، باغ ها، و دوره های گلف زندگی می کنند. آنها به ندرت در مناطق بی درخت یافت می شود. در شب، آنها  در شاخه های بالای درخت می خوابند.

طوطی رزیلا قرمز

طوطی رزیلا قرمز

اغلب طوطی رزیلا قرمز از علوفه ، بوته ها ، میوه ، شهد ، گل ، آجیل و اعضای خانواده ی  مورد و رز تغذیه می کند.

طوطی رزیلا قرمز معمولا ۳-۸ تخم می گذارند که پس از ۱۶-۲۸ روز جوجه ها از تخم خارج می شوند و جوجه ها طی ۱۶ ماه به بلوغ می رسند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>