مراحل زندگی طوطی ها

parrot-puberty

مراحل زندگی طوطی ها در طی طول عمر هر کدام ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد که البته شما به عنوان صاحب یک طوطی لازم است که در مورد مراحل زندگی طوطی ها اطلاعاتی را کسب نمایید.

هر گونه از طوطی ها منحصر به فرد است اما همگی دارای شباهت ها ی بسیاری در سراسر طول عمر خود هستند که در اینجا به طور کلی مورد بحث قرار می گیرد:

جوجه طوطی (Baby Parrot):

طوطی زندگی خود را از داخل تخم آغاز می نماید . اغلب تخم ها داخل تنه ی تو خالی یک درخت گذاشته می شوند و مورد مراقبت پدر و مادر قرار می گیرند . اما در اسارت اغلب پرورش دهندگان تخم طوطی را با حرارت مصنوعی و بدون حضور والدین تبدیل به جوجه می نمایند.

جوجه طوطی تازه متولد شده پوسته تخم را به طور کامل می شکند و زمانی که از تخم خارج می شود کاملا برهنه و کور است . این جوجه طوطی برای غذا خوردن کاملا وابسته به پدر و مادر خود می باشد که در اسارت غذا به داخل دهان جوجه طوطی تزریق می گردد که اغلب با یک سرنگ بدون سوزن انجام می شود. البته محتوای تزریقی از گونه ای به گونه ی دیگر کاملا متفاوت است و باید به فرمول غذایی طبیعی هر گونه طوطی شبیه سازی گردد.

baby-parrot

منقوش در طوطی ها (Imprinting in parrots):

یک جوجه طوطی وقتی برای اولین بار چشمانش را باز می کند منقوش رخ می دهد. منقوش یک دوره ی روانی است که در آن یک جوجه طوطی والدین خود را می شناسد.  به طور معمول پرندگان در اولین حرکت پدر و مادر خود را می پذیرند. هنگامی که منقوش رخ داده است ، یک پیوند قوی بین جوجه طوطی و والدینش به وجود می آید. اگر پرنده ای به طور دستی توسط یک انسان مورد تغذیه قرار گیرد آن انسان را به عنوان والدین خود تصور می نماید.

برخلاف سگ و گربه ، طوطی ها یک ترس غریزی شدیدی نسبت به انسان ها دارند که دوره ی منقوش می تواند به عنوان گریزی روانی برای دور زدن ترس طبیعی به کار رود. در تجارت طوطی ها پرورش دهندگان اجازه ملاقات والدین را به جوجه طوطی ها نمی دهند و این باعث می شود که جوجه طوطی ترس کمتری نسبت به انسان داشته باشد و اهلی شود.

طوطی نوپا (Fledgling Parrots):

طوطی نوپا حالا آماده ی پرواز است و یا پرواز را آغاز کرده است اما هنوز به پدر و مادرش برای غذا و حفاظت وابسته می باشد . برخی افراد اعتقاد دارند که باید بال پرنده قبل از یادگیری پرواز کوتاه گردد اما بسیاری از پرورش دهندگان اعتقاد دارند که کوتاه کردن بال پرنده منجر به مشکلات روانی و عدم اعتماد به نفس پرنده می گردد.

new-pin-feathers1

از شیر گرفتن طوطی (Weaning Parrots):

بسیاری از والدین طوطی ها تغذیه دادن به جوجه طوطی را زمانی که آنها جوان شدند متوقف می نمایند. این اتفاق زمانی می افتد که یک جوجه طوطی توانایی کامل برای جستجوی غذا را کسب کرده است. در اسارت نیز تغذیه به روش تزریق متوقف می شود و به جای آن غذاهای جامد معرفی می گردند و در اختیار جوجه طوطی قرار می گیرند. این فرآیند باید توسط یک پرورش دهنده ی حرفه ای انجام شود چرا که در غیر این صورت جوجه طوطی ممکن است در معرض خطر سوء تغذیه و یا گرسنگی قرار گیرد.

بسته به نوع گونه طوطی جوان می تواند پرهای رنگی بزرگسالان را داشته باشد و تغییر رنگ پر تنها در شرایط پوست اندازی تغییر می نماید.

 

 طوطی جوان (Juvenile Parrots):

هنگامی که یک طوطی به طور کامل به تکامل رسید و از شیر گرفته شد و به رژیم غذایی جدید عادت کرد ، معمولا می تواند در طبیعت به طور مستقل از خود دفاع کند . در اسارت نیز در این سن طوطی برای فروش بسیار امن خواهد بود . یک طوطی جوان معمولا پذیرش بالایی برای افراد جدید و موقعیت های جدید دارد و هم چنین پذیرش خوبی برای جابه جایی خانه نیز دارد.

 

طوطی بالغ (Parrot Puberty):

 زمانی یک طوطی به عنوان طوطی بالغ شناخته می شود که از نظر جنسی به بلوغ رسیده باشد. سن بلوغ از گونه ای به گونه ی دیگر متفاوت است.

اغلب بلوغ جنسی یک طوطی با تغییر شخصیت طوطی همراه است که این تغییرات رفتاری می تواند موقتی باشد یا به صورت دائمی دیده شوند . در اسارت اغلب طوطی ها در این دوره متهاجم و پرخاشگر می شوند.

parrot-puberty

بلوغ طوطی (Adulthood for Parrots):

طوطی بالغ طوطی می باشد  که چندین فصل است که از نظر جنسی به بلوغ رسیده است . در اسارت برخی طوطی ۸۰-۹۰ ساله می گردند در حالی که طوطی های حیات وحش اغلب زودتر از دنیا می روند و یا توسط یک شکارچی شکار می گردند.

 

 

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

2 دیدگاه ها

  1. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    دورود بر شما دوست عزیز
    شما لطف دارید

  2. sedat می‌گه:

    مرسی داداش خیلی مفید بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>