نجات طوطی سبز جزیره نورفولک از انقراض

نجات طوطی سبز جزیره نورفولک از انقراض

طوطی سبز جزیره نورفولک یکی از نادرترین طوطی های جهان می باشد که در معرض خطر انقراض قرار داشت و در حال حاضر به همت و تلاش حامیان حیات وحش امکان افزایش و حفظ این طوطی خاص فراهم گردیده است . حدود ۱۲ ماه قبل تنها ۴۳ عدد طوطی سبز جزیره نورفولک وجود داشتند و اغلب توسط شکارچیان پرندگان از بین می رفتند. طوطی سبز جزیره نورفولک در هیچ جای دیگر جهان به طور طبیعی زندگی نمی کند و به این دلیل که محل زندگی طوطی سبز نورفولک در حفره های درختان می باشد از مهاجمان طبیعی بسیار آسیب می بیند.

نجات طوطی سبز جزیره نورفولک از انقراض

اخیرا در جزیره نورفولک به همت بنیاد پارک های ملی و حیات وحش برای بازیابی این طوطی نادر چیزی حدود ۷۸ سایت به عنوان لانه این طوطی احداث شده است که در آنها امکان دسترسی جانوران وحشی وجود ندارد و متاسفانه به طور طبیعی لانه طوطی سبز جزیره نورفولک اغلب در دوره انکوباسیون تخم ها مورد حمله قرار می گیرد.

نجات طوطی سبز جزیره نورفولک از انقراض

طی شمارش اخیر ۲۶ جوجه در لانه ها وجود دارند و ۳۰ جوجه نیز طی ۶ ماه گذشته با موفقیت به حیات وحش انتقال یافتند و به طور موثر جمعیت ماده های طوطی سبز جزیره نورفولک دو برابر گردید. با توجه به تمهیدات اخیر ۶۵% جوجه ها از امکان زنده ماندن برخوردار شدند ، هم چنین جمعیت گربه ها و موش ها نیز در جزیره نورفولک در حال کنترل است ، چرا که جوجه های طوطی سبز نورفولک بسیار اسیب پذیر هستند .

 

 

 

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>