چگونه از چاقی زیاد مرغ عشق/طوطی برزیلی جلوگیری کنیم

چگونه از چاقی زیاد مرغ عشق جلوگیری کنیم

 

این مسئله ممکن است همانند مسائل دیگر عادی به نظر برسد ، اما چاقی در مرغ عشق دست آموز شما باعث بروز عوارض و بیماری های بسیاری خواهد شد ، تعداد زیادی از پرنده های دست آموز چاق هستند . هنگامی که پرنده شما چاق باشد ، خطر مبتلا شدن به بیماری ها و مشکلات مربوط به سلامتی تا درصد زیادی افزایش می یابد و به بیماری ها ، نسبت به پرندگان دیگر حساس تر خواهد بود . اگر شما از یک پرنده چاق نگه داری می کنید ، باید در اولین فرصت در مورد اضافه وزن و چاقی پرنده با دامپزشک صحبت کرده تا روش کم کردن و به تعادل رساندن وزن را بدست آورید .

 

سختی : نسبتا آسان

دستور

مرحله ۱

ابتدا شما باید برای مشکل چاقی ، متناسب با نوع پرنده تصمیم بگیرید و هر پرنده ای وزن مختص به خود با توجه به گونه خود را دارد و شما نمی توانید انتظار داشته باشید یک طوطی ماکائو هم وزن یک مرغ عشق باشد !! برای پرندها نیز همانند انسان ها وزن متناسب ، با توجه به قد و هیکل و نژاد تعریف شده است . مرغ عشق ها را میتوان با ترازو های خانگی وزن کرد ، وزن آنها به چند گرم بیشتر نمی رسد . شما میتوانید پرنده خود را درخانه وزن کنید یا او را به دامپزشکی برده و از دامپزشک بخواهید که پرنده را وزن کند . دامپزشک ها حتما باید بتوانند دقیقا بگویند وزن پرنده تان چه قدر است این یکی از وظایف ویزیت آنها است .

مرحله ۲

شما میتوانید در ظاهر دنبال علائم چاقی بگردید . همانند انسان ها ، پرنده ها هنگامی که چاق میشوند جثه بزرگتری از جثه اصلی خود بدست می آورند و در زیر منقار شان مقداری چربی مشاهده میشود .در این حالت، هنگامی که شما پرنده را در دست میگیرید باید چربی اضافی در بدن پرنده را تشخیص دهید .

مرحله ۳

اگر پرنده شما چاق است ،به این معنی است که در طول روز تمرین و فعالیت زیادی ندارد یا رژیم غذایی در نظر گرفته شده برای او بسیار سنگین می باشد . این رژیم غذایی انسانی است که اغلب موارد باعث بروز این اتفاق می شود چون دارای چربی بسیار بسیار بالایی است .شما میتوانید برای جلوگیری از چاقی مرغ عشق زیبای خود ،از بروز این مشکل جلوگیری کنید و با اضافه کردن اسباب بازی به قفس پرنده زیبای خود ، او را به بازی تشویق کنید و به او کمک کنید اغلب اوقات فعال و اکتیو باشد .

مرحله ۴

دامپزشک پرنده شما نیز می تواند در برگرداندن وزن پرنده به حالت عادی ، بسیار کمک کند و در صورتی که چاقی باعث بیماری و مشکلات مربوط به سلامتی شده باشد از دارو برای درمان چاقی استفاده خواهد کرد . همچنین شما می توانید از غذاهای کم چرب استفاده کنید . اگر شما به فکر سلامتی پرنده خود هستید ، پس بهتر است به بهترین وجه از او نگهداری کنید . با دامپزشک خود مشورت کنید تا متوجه شوید که چگونه باید از اضافه وزن پرنده جلوگیری کرد .

فنون و هشدار ها

مطمئن شوید که پرنده زیبایتان به قدر کافی در روز تمرین و فعالیت می کند .

 

از دادن غذاهای انسانی به پرنده خودداری کنید .

مترجم:پارنیا.خ

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>