آمار جالب در مورد طوطی ها (Fun Facts About Parrots)

طوطی ها پرندگانی زیبا ، رنگارنگ و هوشمند ، بومی کشورهای نیمکره ی جنوبی می باشند . به طور کلی بیش از ۳۰۰ گونه طوطی با تنوع در رنگ و اندازه وجود دارد. آنها همگی به عنوان حیوان خانگی مشترک هستند چرا که از پرهایی درخشان و توانایی تولید صدا برخوردارند و برخی از طوطی توانایی تقلید صدای انسان را نیز دارند.

آمار جالب در مورد طوطی ها (Fun Facts About Parrots)

ماکائو ،طوطی آمازون ، پاراکیت ، ککاتیل ، کاکادو  محبوب ترین طوطی های خانگی هستند . به طور کلی طول بدن طوطی ها از ۸٫۷ سانتی متر تا ۱۰۰ سانتی متر می باشد و آنها همه چیز خوارند و انواع میوه ها ، دانه ها ، آجیل و حتی حشرات را می خورند و طول عمر آنها در طبیعت تا ۸۰ سال نیز گزارش شده است.

همه ی طوطی ها zygodactyls هستند به این معنی که ۴ انگشت در هر پا دارند که دوتا رو به جلو و دو عدد روی به عقب قرار می گیرند. هم چنین آنها منقار خمیده ی قوی و پنجه های تیز برای صعود کردن و روی شاخه ها قرار گرفتن دارند.

بیشتر طوطی ها پرندگانی اجتماعی هستند که در گله زندگی می کنند و از طریق ایجاد یک سری صداها با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند. در حالی که برخی از طوطی ها مرتبا لانه سازی می کنند اغلب طوطی ها لانه ی خود را در تنه ی درختان ، حفرات سنگ ها و حتی تونل های زمینی قرار می دهند.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>