اطلاعات کلی از طوطی های آمازون

اطلاعات کلی از طوطی های آمازون

اطلاعات کلی از طوطی های آمازون 

تاریخ طبیعی

طوطی های آمازون از بخش بزرگی از حوزه آمازون در جنوب آمریکا منشا گرفته است ، اگرچه محدوده های گوناگون متفاوت است . زیستگاه ها شامل دشت ،  بیشه نخل ، جنگل اسکراب تا جنگل های انبوه و … می باشد .  طوطی های آمازون در طبیعت فوق العاده فعال می باشند و در جستجوی غذا به پرواز گله ای می پردازند.  طوطی های آمازون در لیست گونه های در معرض خطر انقراض قرار گرفته است و حتی صادرات و واردات آن برای پروژه های تحقیقاتی نیز نیاز به مجوز دارد.

اطلاعات کلی از طوطی های آمازون

گونه ها

طوطی آمازون دارای ۲۷ گونه می باشد و تعداد زیادی زیر گونه می باشد.

خصوصیات فیزیکی

طوطی های آمازون پرندگانی با دم کلفت ، گرد و کوتاه هستند  که عمدتا طول بدنشان بین ۳۰-۳۸ سانتی متر می باشد.  بال و پر عمدتا سبز رنگ است ولی هرکدام نشانه هایی به سایر رنگ ها نیز دارند که به وسیله ی آن از سایر گونه های آمازون متمایز می شوند مثلا طوطی آمازون بال نارنجی  دارای یک الگوی پرتقالی رنگ در زیر بال خود می باشد.

رژیم غذایی

طوطی آمازون ممکن است علف خوار ، گل خوار و یا همه چیز خوار باشد که علاوه بر تغذیه از گل ، میوه و دانه از حشرات نیز تغذیه نماید.  طوطی آمازون به دلیل اینکه رژیم غذایی متنوعی دارند جاق نمی شوند . هم چنین از رژیم غذایی اش انواع پروتئین ، ویتامین ، مواد معدنی چون کلسیم و ویتامین A را نیز جذب می نماید.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>