الکس باهوش ترین طوطی دنیا

Alex_the_Parrot

الکس باهوش ترین طوطی دنیا

الکس یک طوطی خاکستری آفریقایی بود که از سال ۱۹۷۷ تا سال ۲۰۰۷ یک طوطی ۳۰ ساله بود که تحت آزمایش های روانشناسی حیوانات توسط  Irene Pepperberg قرار گرفت که آزمایشات ابتدا از دانشگاه آریزونا شروع شد و سپس به داشنگاه هاروارد و سپس برندیس رسید.

Alex_the_Parrot

هنگامی که الکس ۱ ساله بود Pepperberg او را از یک فروشگاه حیوانات خانگی خریداری کرد ، نام الکس مخفف عبارت  avian language experiment می باشد که به نوع تحقیقاتی که قرار بود انجام شود اشاره دارد . قبل از کار Pepperberg با الکس در جامعه ی علمی مغز بزرگ پستانداران جهت رسیدگی به مشکلات پیچیده درک زبان عالی به نظر می رسید و  پرندگان به هیچ وجه هوشمند در نظر گرفته نمی شدند و تنها به عنوان مقلد و تکرار کننده کلمات در نظر گرفته می شدند . Pepperberg گزارش کرد که هوش الکس هم تراز با دلفین ها و میمون های بزرگ می باشد ،  هم چنین گزارش کرد که میزان هوش الکس در حد یک انسان ۵ ساله می باشد و حتی در زمان مرگش نیز از تمام پتانسیل هایش استفاده نشده بود و هم چنین اشاره نمود که از نظر احساسی الکس در حد یک انسان ۲ ساله بود.

روش آموزشی الکس روش دانش آموزی / رقیبی بود که یکی از مربیان نقش دانش آموز عمل می کند و برای جلب توجه مربی دیگر برای الکس نقش رقیب را داشت که فرآیند کاملا تعاملی بود. Pepperberg گزارش کرد که زمانی که او و همکارش در گفتگویشان کلمات اشتباه به کار می بردند الکس کلمات را اصلاح می کرد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>