به طور کلی طوطی عروس هلندی نیز همانند تمام طوطی ها مبتلا به برخی بیماریها می گردد ، در ادامه این پست به معرفی بیماریهای رایج طوطی عروس هلندی می پردازیم :

نیوکسل :

نیو کسل یک بیماری بسیار خطرناک برای تمام طوطی سانان و پرندگان است که البته عروس هلندی نیز مستثنا نمی باشد . عامل این بیماری پارامیکسو ویروس است . علائم این بیماری به صورت تشنج  و لرزش، فلج پا ، تنگی نفس و در نهایت مرگ می باشد.

عفونت آدنو ویروس:

آدنو ویروس جزو ویروس های فرصت طلب می باشد که اغلب همراه با سایر عوامل بیماریزا چون کلامیدیا ، باکتری ها ، قارچ ها و حتی سایر ویروس ها مشاهده می شود. علائم آن در عروس هلندی افسردگی ، اسهال و حتی خونریزی از مقعد می باشد.

بیماری پاپیلوماتوز:

این بیماری یک بیماری عفونی با واگیری خفیف می باشد و تقریبا به تمام طوطی سانان آسیب می رساند.  علائم این بیماری بوی بدن دهان ، ناباروری ، اختلال در تنفس ، خس خس کردن ، مدفوع رقیق ، بی اشتهایی و لاغری، تغییر رنگ پرهای ناحیه مقعد و … می باشد.

بیماری پسیتاکوزیز:

پسیتاکوزیز یک بیماری بسیار خطرناک است که از  طریق آب و غذا و نیش حشرات انتقال پیدا می کند. علائم این بیماری اسهال سبز و خونی، بی حالی ، کمبود اشتها ، کاهش وزن ، تنگی نفس و ترشحات بینی می باشد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>