اگر می خواهید با بیماری های طوطی برزیلی آشنا شوید این پست را تا پایان مطالعه نمایید:

طوطی برزیلی نیز مانند سایر طوطی ها برای دفاع از خود بیماری هایش را پنهان می کند. به طور کلی اگر در احوال طوطی برزیلی خود دقت نکنید زمانی متوجه بیماریش خواهید شد که به مرگ نزدیک شده است. چنانچه روزانه به رفتار مرغ عشق خود دقت کنید ، هر نوع تغییر رفتاری را متوجه خواهید شد. در زیر لیستی از علائم بیماری طوطی برزیلی را اعلام می کنیم:

مشکلات جدی که باید حتما به دامپزشک مراجعه نمایید:

- مشکلات تنفسی

- بالا و پائین پریدن های دائمی

-ترشحات از چشم ، بینی و منقار

-پوشش دادن سر و صورت با دانه های نیمه هضم شده

- مدفوع غیر طبیعی

- خونریزی پر و پوست های غیر عادی

- PBFD

- پولیوما

مشکلات و بیماری های رایج طوطی برزیلی:

سوء تغذیه :

کمبود ویتامین آ و کمبود کلسیم شایعترین بیماری های طوطی برزیلی هستند. از آنجایی که چربی دانه ها از سایر غذاها بیشتر است ، آن دسته از طوطی هایی که رژیم غذایی شان بر مبنای دانه خواری است اغلب چاق می باشند. ویتامین آ موجب افزایش اشتها ، هضم غذا و مبارزه با عفونت و  انگل ها می گردد. طوطی های مستعد اضافه وزن اغلب مبتلا به ورم مفاصل و کبد چرب می باشند. معرفی غذاهای سالم ، میوه های قرمز تا نارنجی مغذی به بتاکاروتن  یک راه طبیعی تامین ویتامین آ می باشد.

عوامل بیماری های تنفسی به شرح زیر می باشند:

بیماری های قارچی ( آسپرژیلوس) ، بیماریهای باکتریایی  ، تب طوطی ، کمبود ویتامین آ ، کلامیدیا ، سموم استنشاقی

بیماریهای منقار و بال :PBFD بیماری بد شکلی است که فقط درمان های حمایتی پیشگیرانه دارد و پس از وقوع بدون درمان خواهد بود.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>