بیماری های قابل انتقال از طوطی به انسان

بیماری های قابل انتقال از طوطی به انسان

بیماری های قابل انتقال از طوطی به انسان

اگر شما از جمله دوستداران طوطی و نگهداری از آنها در منزل می باشید به شما توصیه می گردد که در مورد بیماری های قابل انتقال از طوطی به انسان به خوبی مطالعه نمایید و مراقبت های مناسب جهت پیشگیری را اعمال نمایید. در زیر لیستی از بیماری های قابل انتقال از طوطی به انسان ارائه می گردد:

بیماری های قابل انتقال از طوطی به انسان

۱) آلرژِی (  Allergic Alveolitus ):

آلرژی بیماری نیست که به طور مستقیم از طوطی به انسان انتقال یابد بلکه بر اثر گرد و غبارهای حاصل از طوطی و یا شوره های روی بدن طوطی ممکن است صاحبانش به آلرژی مبتلا گردند. آلرژی اغلب به عنوان بیماری پاراکیت ها شناخته شده است.

۲) آنفولانزای مرغی (Avian Influenza):

ویروس H5N1 یک بیماری مشترک انسان و پرندگان است که از طریق تماس با مدفوع پرنده انسان مبتلا می گردد و این ویروس می تواند در طوطی ها و یا هر نوع پرنده ای باشد.

۳) سل مرغی (Avian Tuberculosis) :

این بیماری به دلیل ارگانیسم های میکروسکوپی در هوا برای طوطی ها اتفاق می افتد و قابل انتقال برای انسان نیز می باشد و در مواردی برای انسان و طوطی هر دو کشنده می باشد.

۴) بیماری باکتریایی Campylobacteriosis :

این بیماری به دلیل آلودگی در آب و غذا اتفاق می افتد و در سیستم گوارشی اختلال ایجاد می کند و کاهش وزن شدید را ایجاد می کند و از طریق تماس با مدفوع به انسان نیز منتقل می گردد.

۵) تب طوطی (Chlamydiosis):

کلامیدیوز موجب عفونت چشم ، اسهال و مشکلات تنفسی می گردد. یک بیماری مسری است که نیاز به درمان قوی با آنتی بیوتیک های بسیار قوی دارد و برای جلوگیری از گسترش طوطی های آلوده را قرنطینه می کنند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>