تشخیص جنسیت طوطی کاکادو

تشخیص جنسیت طوطی کاکادو

تشخیص جنسیت طوطی کاکادو

به طور کلی طوطی نر و ماده کاکادو بسیار شبیه هم هستند ، در برخی گونه ها تفاوت کوچکی در ابعاد بدن یا تفاوت های جزئی در برخی نقاط دیده می شوند ، اما معمولا این تفاوت ها بسیار کوچک و حتی گاهی متغیر می باشند . خوشبختانه برخی از گونه های کاکادو یک تفاوت جزئی اما بسیار کاربردی در ظاهرشان دارند و آن این است که تفاوت رنگ چشم در طوطی نر و ماده قابل مشاهده است و در طوطی های نر رنگ چشم کاملا سیاه می باشد در حالیکه در طوطی های ماده رنگ چشم قهوه ای است ، البته این تفاوت تنها زمانی دیده می شود که طوطی کاکادو به سن بلوغ رسیده باشد . در غیر این صورت طوطی کاکادو نابالغ چشم های قهوه ای رنگی دارد.

آزمایش DNA:

در مورد برخی گونه های کاکادو رنگ چشم یک مورد غیر کاربردی می باشد و تنها راه انجام آزمایش DNA می باشد .یک آزمایش DNA یک روش امن و قابل اعتماد است . برداشتن ۲-۵ پر از ناحیه قفسه سینه برای آزمایش DNA بسیار موثر است .

تفاوت رفتاری:

به طور کلی طوطی کاکادو نر و ماده دارای رفتار مشابهی هستند اما طوطی نر زمانی که به سن بلوغ می رسد شروع به جستجوی همسر می گردد و حتی ممکن است مزاحم صاحبانش شود. ولی به طور کلی رفتار همسریابی در طوطی نر دیده می شود.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>