تشخیص سن طوطی ملنگو

تشخیص سن طوطی ملنگو

تشخیص سن طوطی ملنگو

چطور سن یک طوطی ملنگو را تشخیص دهیم؟

پاراکیت طوق دار هندی یا همان ملنگو برخلاف انسان و سگ دارای چرخه توسعه و تمایز سنی نیست و تشخیص سن آن نیز آسان نمی باشد. شما تنها می توانید یک ایده کلی برای پیر یا جوان بودن این طوطی داشته باشید و فقط از طریق نشانه های بصری می توانید سن حدودی آن را تشخیص دهید. به طور کلی طول عمر این طوطی حدود ۱۵ سال است و به دلیل طول عمر این طوطی تشخیص سن دقیق آن بسیار مشکل است . حالا به مواردی که به شما کمک می کند تا تشخیص دهید یک ملنگو جوان است یا پیر اشاره می کنیم:

مرحله اول:

بررسی حلقه دور گردن ، این حلقه در طوطی های نر و ماده در سن ۲ سالگی شکل می گیرد که در نرها یک حلقه مشکی و در ماده ها یک حلقه سبز روشن می باشد.

مرحله دوم :

پاهای طوطی ملنگو خود را بررسی کنید ، پوسته پوسته بودن پای طوطی ملنگو نشان از سن بالاتر طوطی شما است. اما ممکن است گاهی هم این نشانه را به خوبی مشاهده نکنید.

مرحله سوم:

به پرهای طوطی ملنگو خود توجه کنید ، طوطی ملنگو جوان دارای پرهای شاداب تر و جذاب تری نسبت به طوطی ملنگو مسن می باشد.

مرحله چهارم:

به نوک طوطی ملنگو خود دقت کنید ، رنگ نوک طوطی ملنگو با افزایش سن تیره می گردد.

بر اساس حلقه، منقار، خوراک پوسته پوسته و بال و پر، شما می توانید تعیین کنید که آیا حلقه گردن هند خود را نوجوان(کمتر از ۲ تا ۳ سال) و یا یک فرد بزرگسال است. برای هر چیزی خاص تر، شما را به کمک یک متخصص نیاز دارند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>