تشخیص سن طوطی

تشخیص سن طوطی

تشخیص سن طوطی

بسیاری از مردم یک طوطی را می خرند ، در حالیکه اصلا در مورد سن آن چیزی نمی دانند ، بهتر است که پیش از خرید یک طوطی از دامپزشک مشاوره بگیرید ، چرا که دامپزشک با تشخیص سن طوطی می تواند شما را از بیماریها و خطرات بالقوه آن طوطی آگاه کند.

برای تشخیص سن یک طوطی یک سری موارد هست که در صورت دقت می تواند به هر فردی برای تشخیص حدودی سن طوطی کمک کند . این موارد به شرح زیر می باشند:

پر: پرهای طوطی های جوان معمولا کدر و به رنگ کسل کننده و غیر درخشانی هستند ، در حالی که پرهای طوطی های بالغ درخشان است ، در ناحیه ی دم پرهای دم در طوطی های جوان کوتاه تر از پرهای دم در طوطی های بالغ می باشد.

رنگ منقار: در مورد رنگ منقار باید گفت که در گونه های مختلف متفاوت است ، در برخی گونه ها رنگ منقار در بزرگسالان تیره و در جوانان روشن است و در برخی گونه های دیگر در جوانان تیره و در بزرگسالان روشن می باشد.

رنگ عنبیه : رنگ عنبیه نیز در تشخیص سن در بسیاری موارد مهم است . رنگ عنبیه در طوطی های جوان قهوه ای یا بسیار تیره است . به طور مثال در ماکائو این رنگ طی ۱-۳ سال از خاکستری به سفید تغییر خواهد کرد و بالای ۳ سال به زرد تغییر می کند. در طوطی های آمازون رنگ چشم در سن بلوغ به قرمز نارنجی تغییر می کند و در کاسکو از قهوه ای به خاکستری و سپس سفید تغییر می کند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>