تعیین جنسیت طوطی ملنگو

تعیین جنسیت طوطی ملنگو

تعیین جنسیت طوطی ملنگو

طوطی ملنگو به طور کلی یک طوطی با دو شکل جنسی است و جنس نر و ماده بالغ از نظر ظاهری کاملا از یکدیگر متمایز می باشند اما مسئله اینجاست که طوطی ملنگو نر در ۳ سالگی و طوطی ملنگو ماده در ۲ سالگی به بلوغ می رسند و پیش از این سن تشخیص جنسیت آنها مشکل خواهد بود .

اگر شما علاقه مند به تشخیص جنسیت طوطی ملنگو خود پیش از این سن هستید آزمایش (PCR (Polymerase Chain Reaction که بر مبنای تشخیص از طریق DNA می باشد بهترین و تنها راه حل می باشد که امروزه نیز از نظر اقتصادی یک روش مناسب است که در ۹۹٫۹ % نتایج درستی را اعلام می کند و امروزه شرکت های بسیاری این آزمایش را انجام می دهند و در عرض ۱ هفته تا ۱۰ روز به شما نتایج را اعلام می کنند.

طوطی ملنگو نر در سن ۱۷ ماهگی دارای یک طوق سبز رنگ با حاشیه ی سبز روشن و سیاه می گردد و قبل از این حتما باید از آزمون PCR استفاده کنید . اگر تمایل به آزمون DNA ندارید می توانید به رفتار طوطی خود توجه کنید ، طوطی نر ملنگو بال خود را به شکل قلب باز می کند و تعظیم می کند و مردمک چشمشان را کوچک می کنند.  سعی کنید با قرار دادن طوطی ملنگو خود در مقابل آینه واکنش آن را ببینید.

طوطی ملنگو ماده دارای پاهای ضخیم تری است و سر گردی دارد  و یک حلقه سبز روشن در اطراف گردنش دیده می شود.  هم چنین ملنگو ماده منقار برجسته ای ندارد . طوطی ملنگو ماده ، مانند طوطی نر نمایش اجرا نمی کند و مردمک چشمش را کوچک نمی کند.  این طوطی در حدود ۱ سالگی حلقه سبز روشن در اطراف گردنش را ظاهر می کند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>