توکان سبز (Green aracari)

توکان سبز (Green aracari)

توکان سبز (Green aracari) با نام علمی Pteroglossus viridis یک گونه از توکان ها می باشد که بومی جنگل های و دشت های شمال شرقی آمریکا ، شمال شرقی حوضه ی آمازون ، گینه و شرق رودخانه اورینوگو در ونزوئلا می باشد . طول بدن توکان سبز به طور متوسط ۳۰-۴۰ سانتی متر می باشد و وزن تقریبی آن ۱۱۰-۱۶۰ گرم می باشد. توکان سبز به عنوان کوچک ترین aracari در این منطقه معرفی شده است و در لیست کوچک ترین اعضای خانواده توکان ها نیز قرار دارد. نرها دارای یک کلاه یا روپوش سیاه رنگ هستند که آنها را از ماده ها متمایز می کند اما الگوی کلی بدن در هر دو جنس مشابه است. به طور کلی پرهایی پشتی بدن به رنگ سبز می باشد که علت نامگذاری نیز به این موضوع برمی گردد و البته جنس نر دارای تاج سیاه رنگ است در حالی که جنس ماده دارای تاج قهوه ای – قرمز است.

توکان سبز (Green aracari)

رژیم غذایی توکان سبز به طور کلی میوه های درختان می باشند حال آنکه در مواردی حشرات نیز در لیست رژیم غذایی آنها دیده می شوند و این به دلیل نیاز این پرنده به پروتئین است. لانه ی توکان ها درون حفره هایی در درختان است و معمولا ۲-۴ تخم سفید رنگ می گذارند .

 

 

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>