توکان یقه دار (Collared aracari)

توکان یقه دار (Collared aracari)

توکان یقه دار (Collared aracari) با نام عملی Pteroglossus torquatus یک نوع توکان است که بسیار شبیه به خانواده ی گنجشک ها می باشد و از جنوب مکزیک تا پاناما حضور دارد ،هم چنین در اکوادر ، کلمبیا ، ونزوئلا و کاستاریکا نیز حضور دارد.  این گونه توکان یعنی توکان یقه دار همانند سایر توکان ها دارای یقه روشن و مشخص می باشد و یک منقار بسیار بزرگ نیز دارد.

توکان یقه دار (Collared aracari)

هر دو جنس نر و ماده در توکان یقه دار دارای ظاهری مشابه می باشند  و سری کاملا سیاه رنگ دارند و در ناحیه ی قفسه سینه و سطح بالایی بدن به رنگ سبز -زیتونی تیره می باشند و  ناحیه ی شکم و سطح رویی دم به رنگ قرمز می باشد. یقه مایل به قرمز در ناحیه ی پشتی گردن به خوبی قابل مشاهده می باشد و در ناحیه ی سینه رنگ زرد روشن قابل رویت است که یک باند سیاه رنگ در قسمت وسط سینه قرار دارد و در سراسر سینه و شکم نقاط قرمز رنگ نیز وجود دارند. منقار بالایی زرد کم رنگ است در حالی که منقار پائینی سیاه رنگ می باشد. هم چنین پاها به رنگ سبز هستند.

توکان یقه دار در گله های کوچک ۶-۱۵ نفره زندگی می کند و اغلب به صورت گروهی و در یک خط صاف پرواز می کنند. هم چنین توکان یقه دار در درجه اول گیاه خوار است اما گاهی اقدام به خوردم مارمولک ها ، حشرات ، تخم پرندگان کوچک و … نیز می نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>