خواص پوست میوه ها در تغذیه طوطی

در هنگام خوردن یک میوه اولین چیزی که به ذهن خطور می کند ، جدا کردن پوست میوه است ، اما باید بدانید که با جدا کردن پوست بسیاری از میوه ها میزان بسیار بالایی از ویتامین ها را دور ریخته اید.  در ادامه به ذکر و توضیح در مورد میوه هایی که دارای پوست های مغذی می باشند می پردازیم:

پرتقال:

در مورد پرتقال اغلب افراد اقدام به جداسازی پوست ضخیم آن و پرتاب به درون زباله می کنند اما باید بدانید که از این طریق مواد مغذی بسیاری را دور ریخته اید . پوست پرتقال دارای میزانی حدود بیش از ۲ برابر ویتامین موجود در گوشت پرتقال می باشد . اگرچه پوست پرتقال ممکن است به اندازه کافی خومشزه نباشد اما اگر کمی خلاق باشید می توانید از ویتامین های آن استفاده کنید.

سیب:

پوست سیب دارای نیمی از فیبر موجود در یک سیب است .به طور کلی سیب دارای ۹ میلی گرم ویتامین سی ، ۱۰۰ IUs  ویتامین A  و ۲۰۰ گرم از پتاسیم است. با حذف کردن پوست سیب شما یک سوم مواد مغذی سیب را از بین برده اید . هم چنین میزان ویتامین K  موجود در پوست سیب ۴ برابر گوشت آن می باشد.  این ویتامین به لخته شدن خون زمانی که خراش یا زخمی در بدن ایجاد می شود کمک می کند و پروتئین ها را برای رشد و ترمیم سلول ها و نگهداری استخوان سالم فعال می کند.

یک پوست سیب دارای فوایدی فراتر از ویتامین های آن است . پوست سیب دارای یک آنتی اکسیدان به نام کورستین است که به عملکرد ریه کمک می کند و مشکلات تنفسی را بهبود می بخشد. هم چنین کورستین برای بهبود آسیب بافت مغز و حافظه بسیار موثر است.

سیب زمینی:

پوست سیب زمینی یک ترکیب فوق العاده ای از مواد مغذی آهن ، کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم ، ویتامین B6، ویتامین C است. برای مثال ۱۰۰ گرم پوست سیب زمینی ۷ برابر کلسیم بیشتر و  ۱۷ برابر آهن بیشتری از گوشت سیب زمینی دارد . با از دست دادن پوست سیب زمینی تا ۹۰% محتوای آهن  و نیمی از فیبر یک سیب زمینی را از بین برده اید.

به طور کلی در نظر داشته باشید که طوطی ها به تمامی عناصر غذایی نیازمندند و میوه ها بخشی از رژیم غذایی تمامی گونه های طوطی سانان مطرح می باشند ، پس با حفظ ارزش غذایی کامل میوه ها و سبزیجات آنها را در اختیار طوطی محبوبتان قرار دهید. البته قابل ذکر است که تمامی این ویژگی ها و خواص زمانی قابل ارجاع می باشد که شما فقط از میوه های ارگانیک برای تغذیه طوطی خود استفاده کنید. استفاده از پوست هر گونه میوه غیر ارگانیک به شدت برای طوطی شما و حتی شخص شما مضر و حتی در مواردی سرطان زا می باشد . در مطالب بعدی در مورد خواص سایر میوه ها نیز توضیحاتی ارائه می نماییم.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>