روش های مراقبت از طوطی

shutterstock_965054-134x147

طوطی ها پرنده های بسیار باهوشی هستند و روش های مراقبت از آنها با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد . نگهداری از یک طوطی در خانه چالش های بسیاری به همراه دارد اما در صورتی که به خوبی از انها نگهداری و مراقبت گردد آنها حیوانات خانگی شگفت انگیزی خواهند بود. هم چنین بسته به گونه ی پرنده نوع نگهداری از طوطی نیز متفاوت خواهد بود. به طور متوسط پرندگان کوچک تر ۱۵-۳۰ سال و پرندگانی با جثه های بزرگ ۴۰- ۵۰ سال عمر خواهند کرد. طوطی با صاحبان خود پیوند بسیار قوی برقرار می نماید و چنان چه از کودکی از والدینش جدا شده باشد به یک عضو شگفت انگیز خانواده تبدیل می گردد.

تغذیه ی مناسب و روابط اجتماعی مناسب با طوطی می تواند در کیفیت و طول عمر یک طوطی بسیار موثر باشد. یک رژیم غذایی مناسب برای طوطی شامل میوه های تازه ، سبزیجات ، پلت ها و انواع  دانه ها می باشد. آب روزانه ی تازه نیز بسیار موثر است به طوری که آب مانده موجب رشد باکتری و بیماری در طوطی می گردد.

هم چنین یک قفس امن نیز به کیفیت زندگی طوطی کمک خواهد کرد و بهتر است که درون قفس ۲-۴ اسباب بازی بی خطر نیز قرار داده شود.

ناخن ها ، منقار و پرهای طوطی هر هفته رو به افزایش هستند و بهتر است که ناخن ها و پرها نیز به صورت هر ۳-۴ هفته یک بار کوتاه گردند .

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>