روش های مراقبت طوطی

روش های مراقبت طوطی

روش های مراقبت طوطی:

روش های مراقبت طوطی به مراحل مختلفی تقسیم می گردد:

۱) ساختن یک خانه راحت و تمیز

یک قفس طوطی باید به خوبی بزرگ باشد و امکان حرکت و صعود در قفس را به خوبی داشته باشد ، هم چنین باید غذا و اسباب بازی کافی درون قفس قرار گیرد. حذف هر گونه دانه ، طبقات و یا اسباب بازی طوطی منجر به ناراحتی طوطی می گردد. هم چنین باید تمام قفس و اسباب بازی ها و سایر موارد هر چند وقت یک بار به خوبی ضد عفونی گردند.

روش های مراقبت طوطی

۲) قرار دادن آب و غذا تمیز

باید به صورت روزانه آب و مواد غذایی را از قفس خارج نموده و آب و غذای جدید و تازه در اختیار طوطی قرار دهید.

 ۳) قرار دادن اسباب بازی ها در جاهای مختلف

محل قرار گرفتن اسباب بازی های طوطی را در قفس به جهت های مختلف تغییر دهید ، طوطی ها پرندگانی به شدت کنجکاو و بسیار هوشمند می باشند و برخلاف سگ و گربه از تغییر حالت لذت می برند.

 ۴) طوطی خود را فعال نگه دارید

طوطی ها پرندگان بسیار باهوش و کاملا اجتماعی می باشند ، آنها به راحتی در گله صحبت می نمایند و به جست و جوی غذا می پردازند.  برخی از طوطی ها به خوبی انواع صداها را تقلید می نماید. شما باید سعی کنید که ذهن طوطی خود همواره فعال و جستجوگر نمایید.

۵) سخن گویی را به طوطی خود آموزش دهید

اکثر طوطی ها قادر به تقلید حالات شما می باشند اما شما باید یک تلاش واقعی برای آموزش صحبت کردن به طوطی داشته باشید . سعی کنید که زمان آموزش به طوطی را به ۱۰-۱۵ دقیقه محدود نمایید و یا آموزش را در زمان بازی کردن انجام دهید. سعی کنید که آموزش را با عبارات ۱-۲ کلمه ای شروع کنید .

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>