رژیم غذایی برای شاه طوطی

رژیم غذایی برای شاه طوطی

شاه طوطی یک نوع طوطی بسیار زیبا ، شاداب با رنگ سبز بسیار دل انگیز است که دارای قدمتی بیش از ۲۰۰۰ سال  در طبیعت می باشد.  زیستگاه های طبیعی شاه طوطی جنگل های حراء می باشد و دارای رژیم غذایی متنوع می باشد که شامل انواع دانه ها ، میوه ها ، گل ها ، جوانه ها ، انواع آجیل و … می باشد . هم چنین به شما اطمینان می دهیم که شاه طوطی شما با رعایت استاندارد رژیم غذایی هرگز دچار پر کنی ، رشد بیش از حد منقار ، کوری و ضعف نمی گردد.

رژیم غذایی برای شاه طوطی

 دانه ها و پلت :

پلت ها و دانه های تجاری به طور کلی مخلوطی از دانه های با کیفیت و خوراک طوطی ها می باشند که معمولا مخلوطی از ارزن ، جو و دانه آفتابگردان است که این ترکیب از کلسیم و ویتامین کم ولی چربی زیادی تشکیل شده است . هم چنین اشکال این مورد در این است که به طوطی اجازه می دهد که فقط دانه ی مورد علاقه اش را بخورد و بقیه دانه ها را ترک کند.  یک رژیم غذایی خوب برای شاه طوطی شامل ۲۵% پلت ، ۵۰ % دانه و ۲۵% مواد تازه و میوه ها می باشد و اجازه می دهد که شاه طوطی شما به اندازه کافی کلسیم دریافت نماید.

میوه ها ، سبزیجات و گل ها : 

برای جلوگیری از غذاهای تکراری لازم است که انواع میوه ها را در رژیم غذایی شاه طوطی بگنجانید که شامل تکه های سیب ، موز ، هندوانه ، هلو ، خربزه و پرتقال است. هم چنین می توانید میوه های گرمسیری چون انبه ، پاپایا و کیوی و هم چنین سبزیجاتی چون کلم بروکلی ، کرفس و ذرت را نیز در رژِم غذایی آنها بگنجانید.

 هشدار:

برخی از غذاها به نظر می رسند که بی ضرر و یا حتی سالم می باشند که از آن جمله در مورد شاه طوطی می توان به شکلات ، آووکادو ،لوبیا سبز ، قارچ و ریواس اشاره نمود. هم چنین ترکیبات دارای نمک ، شکر و چربی نیز برای شاه طوطی ممنوع می باشند .  دانه های سیب به دلیل دارا بودن سیانید می تواند به شاه طوطی آسیب برسانند .

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>