رژیم غذایی طوطی عروس هلندی

مهم ترین عامل در رژیم غذایی و تغذیه عروس هلندی شما تنوع است . این موضوع بسیار مهم است که هرگز عروس هلندی خود را مجبور به خوردن چیزی نکنید و اجازه دهید که عروس هلندی شما غذای مورد علاقه اش را انتخاب کند ، اما به جز پلت و دانه مقدار کمی از غذاهای دیگر در اختیارش قرار دهید ، چون مقدار بالای برخی مواد غذایی برای سلامتی ککاتیل ضرر دارد.

هرگاه خواستید میوه در اختیار طوطی عروس هلندی خود قرار دهید فقط مقدار کمی میوه خرد شده در قفسش قرار دهید. در مورد نوع رژیم غذایی عروس هلندی لازم به ذکر است که اصلا لازم نیست که مواد غذایی مورد نیاز عروس هلندی را به به صورت پلت تبدیل کرده و در اختیارش قرار دهید ، فقط باید طیف متنوعی از مواد غذایی را در اختیار عروس هلندی تان قرار دهید.

آب موجود در قفس عروس هلندی همیشه باید تمیز باشد و روزانه تعویض گردد و ذرات مدفوع و یا هر جسم خارجی نباید در آن دیده شود. برای جلوگیری از رشد قارچ ها و باکتری ها باید حتما ظرف آب با آب گرم و صابون شسته شود .

سبزیجاتی چون اسفناج ، گوجه فرنگی ، شلغم ، برگ چغندر ، کاسنی ، ذرت ، هویج ، خربزه ، کلم پیچ ، سیب زمینی ، کدو تنبل و … نیز باید در رژیم غذایی عروس هلندی قرار گیرند.

هم چنین میوه های انبه ،طالبی ، زرد آلو ، پاپایا ، سیب ، هلو ، موز ، انگور و پرتقال بدون دانه برای طوطی عروس هلندی مفید می باشند .

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>