به خوبی واضح است که پرندگان به عنوان حیوانات خانگی دارای یک رژیم غذایی واحد نمی باشند و هر نوع از پرندگان دارای رژیم غذایی منحصر به خود هستند که رژیم غذایی هر پرنده باید امن ، سالم و جالب باشد که به شرح رژیم غذایی مناسب قناری می پردازیم:

به طور کلی درصد مواد غذایی مورد نیاز قناری را می تواینم به صورت زیر بیان کنیم:

- محصولات دانه ای : ۵۰%

- میوه ها و سبزیجات : ۴۵%

- فرآورده های لبنی : ۵%

- کلسیم ، ماسه سنگ و موارد درمانی : کمتر از ۱%

به خاطر داشته باشید که در رژیم غذایی قناری یا هر پرنده ی دیگری از وسیع ترین و متنوع ترین مواد غذایی استفاده نمایید.

- محصولات دانه ای :

پلت ها :

پلت ها یک جیره ی غذایی با انواع ترکیبات سالم به شکل خمیر و گلوله شده در اندازه ، شکل ، رنگ و طعم های مختلف می باشند . پلت ها یک رژیم غذایی متعادل در یک فرم آسان تغذیه می باشند ، به طوری که پلت ها جایگزین هر نوع دانه ای هستند و به عنوان بخش عمده ی رژیم غذایی قناری در نظر گرفته شده اند.

رژیم غذایی مخلوط:

یک راه دیگر برای تامین تمام موارد مورد نیاز یک قناری استفاده از رژیم غذایی مخلوط می باشد که شامل میوه ها ، غلات ، سبزیجات ، آجیل و سبوس و … می باشد.

غلات سبوس دار:

غلات کامل باعث تامین پروتئین ها ، کربوهیدرات ها ، مواد معدنی و ویتامین های مختلف بدن یک قناری می گردد.

 سبزیجات:

سبزیجات بخش بسیار مهم و سالم از رژیم غذایی یک قناری هستند. البته باید سبزیجات را به خوبی بشویید و به صورت کاملا ریز خرد کنید ، هم چنین می توانید سبزیجات را به صورت کنسرو شده ، پخته و یا منجمد نگهداری نمایید.

 میوه ها :

میوه ها نیز یکی دیگر از بخش های ضروری و سالم پرنده ی شما هستند ، میوه ها آب بیشتری نسبت به سبزیجات دارند و ممکن است مدفوع پرنده ی شما کمی آبکی شود ، پس در شست وشوی میوه ها به خوبی دقت نمایید.

 لبنیات :

اگرچه پرنده ها تحمل لاکتوز را ندراند اما هنوز برخی از لبنیات برای تامین کلسیم بدن پرنده بسیار مفید هستند. می توان گفت به صورت ویژه تخم مرغ یکی از موارد بسیار مفید برای پرندگان می باشد.

 کلسیم:

قناری برای به تعادل رساندن سلامتی بدن نیاز بالایی به کلسیم دارد که بهترین راه جذب کلسیم دادن پوسته ی صدف خرد شده به قناری می باشد.

شن:

شن در سیستم گوارشی قناری بسیار مفید است و به هضم مواد در دستگاه گوارش کمک بسیاری خواهد کرد.

درمان:

 رایج ترین درمان در مورد قناری دادن ارزن به قناری است که ارزن برای آن بسیار محبوب است و شبیه به دادن آب نبات است.

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>