رژیم غذایی و تغذیه طوطی برزیلی

دانش ما از تغذیه طوطی ها به طور کامل در حال تحول است و این به دلیل آگاهی از تغذیه و افزایش تحقیقات در مورد نیازهای طوطی ها می باشد. همانند سایر حیوانات طوطی ها نیز به یک تعادل از کربوهیدرات ها ، پروتئین ، چربی ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آب است .

باید به تغذیه طوطی برزیلی خود توجه داشته باشید و حتما در مورد رژیم غذایی طوطی برزیلی خود با دامپزشک مشورت کنید ، توجه کنید که رژیم غذایی طوطی برزیلی فقط برای زنده ماندن نیست بلکه برای رشد و شکوفایی طوطی برزیلی می باشد .

رژیم غذایی طوطی برزیلی در طبیعت چیست؟

طوطی برزیلی در طبیعت از انواع دانه ها ،  میوه ها ، توت ها و پوشش گیاهی مانند جوانه برگ  گونه های وحشی تغذیه می کند. برخی گونه های طوطی برزیلی به عنوان آفات کشاورزی نیز مطرح می باشند.

رژیم غذایی و تغذیه طوطی برزیلی

رژیم غذایی مناسب برای طوطی برزیلی در قفس:

غذای پلت مخلوط دانه می تواند یک غذای پایه برای طوطی برزیلی باشد ، توجه کنید که غذای فقط پلت یا فقط دانه نمی تواند به عنوان یک غذای پایه به تنهایی مصرف شود ، چرا که نیازهای طوطی برزیلی شما را برآورده نمی نماید و در آینده مشکلات سلامتی را برای آن ایجاد می کند.

قرار دادن میوه ها و سبزیجات تازه در رژیم طوطی برزیلی بسیار مهم است ، برخی میوه های سالم برای طوطی برزیلی شامل سیب ، انگور ، پاپایا ، انبه و سبزیجاتی چون هویج ، کلم بروکلی ، کدو سبز ، سیب زمینی شیرین پخته شده و سبزیجات تیره چون  کلم پیچ ، کاسنی ، پل قاصد و … می باشند. غلات ، ماکارونی ، نان ، حبوبات و مقدار کمی تخم مرغ پخته شده در سلامتی موثر می باشند. برای هر بار قرار دادن غذای تازه درون ظرف غذای طوطی برزیلی ظرف غذا را  به خوبی بشوئید چرا که غذاهای تازه بسیار سریع فاسد می شوند.

از دادن غذهای سرخ شده ، چرب ، شیرین و شور به طور مداوم به طوطی برزیلی خود اجتناب نمایید و آنها را به حداقل برسانید.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>