سیست پر طوطی (Feather Cysts )

سیست پر طوطی

سیست پر طوطی (Feather Cysts )

سیست چیست؟ در واقع سیست یک کیسه بسته ای شکل با غشای مجزا و دارای تقسیمات سلولی مجزا از سلول های اطراف می باشد. سیست مجموعه ای از سلول هاست که با هم به صورت کیسه گروه بندی می شوند. ( این توضیحات صرفا جهت اطلاع آن دسته از دوستانی که اصرار بر اشتباه بودن واژه سیست و درست بودن واژه کیست دارند نوشته شده است و قابل ذکر است که تلفظ صحیح cyst در فارسی و در انگلیسی سیست می باشد و برای دریافت تلفظ صحیح می توانید به هر دیکشنری مراجعه نموده و ساده ترین راه نیز مراجعه به صفحه مجازی google translate می باشد که در بخش تلفظ کاملا سیست بیان می شود. بدین وسیله از تمامی دوستان خواهش می شود که بر پایه تفکر و تلفظ اشتباه برخی افراد اطلاعات درست را مورد سوال قرار ندهند و سعی بر تشویق مطالب علمی جدید و درست نمایند و نه تخریب ). از توجه تمام خوانندگان محترم دنیای پرندگان بی نهایت سپاسگزارم.

سیست پر طوطی (Feather Cysts )

سیست پر طوطی یک مشکل پوستی رایج در طوطی های خانگی می باشد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که پر جدید نتواند بیرون بیاید و به جای آن پر در زیر پوست در ناحیه ی فولیکول پر فر بخورد. این پر جدید به عنوان یک پر به رشد خود ادامه می دهد و در ناحیه ی فولیکول به شکل پر روینده رشد کرده تا جایی که سیست پر متورم شده و در زیر پوست به شکل بیضی در آید که در آن زمان می توانید یک یا چند فولیکول پر را به طور هم زمان مشاهده نمایید.

نشانه ها و انواع 

سیست پر می تواند در هر جایی از بدن طوطی رخ دهد ، با این حال معمولا در پرهای اصلی بال دیده می شود. اگرچه سیست پر می تواند برای هر نوع طوطی رخ دهد اما بیش از همه ماکائو به خصوص ماکائو آبی-طلایی و قناری از سیست پر چند گانه رنج می برند.

سیست پر طوطی

دلایل

سیست پر طوطی اغلب به علت عفونت و یا آسیب به فولیکول پر اتفاق می افتد ، در قناری سیست پر زمینه ی ژنتیکی دارد.

درمان

سیست پر طوطی اغلب با جراحی و برداشتن آلودگی و سیست و حتی فولیکول آسیب دیده اغلب قابل درمان است ، البته در مورد قناری که دارای سیست پرهای متعدد می باشد این روش عملی نمی باشد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

2 دیدگاه ها

  1. هادی ندافی می‌گه:

    دوست عزیز لطفا به google translate مراجعه نمایید و تلفظ دقیق کلمه را به خوبی گوش دهید ، سپاس گزار خواهم بود پیش از اعلام پیش فرض های اشتباه کمی تامل و تحقیق فرمایید
    موفق باشید

  2. روح اله می‌گه:

    داداش گلم منظور کیست، درسته عزیزم . این مطلب جهانی نکونی ها ؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>