طوطی آفریقایی رودریگز (Rodrigues Parrot)

طوطی آفریقایی رودریگز (Rodrigues Parrot) با نام علمی Necropsittacus rodericanus یک نوع طوطی منقرض شده از خانواده ی  Psittaculidae می باشد. طوطی آفریقایی رودریگز بومی اقیانوس هند در شرق ماداگاسکار می باشد .

طوطی آفریقایی رودریگز دارای بدنی سبز رنگ می باشد که احتمالا دارای سر و نوک بزرگی نیز بوده است. اندازه ی طوطی آفریقایی رودریگز به طور دقیق مشخص نیست اما احتمالا ۵۰ سانتی متر می باشد . آخرین گزارش از حضور طوطی آفریقایی رودرگیز مربوط به سال ۱۷۶۱ می باشد که انقراض آن احتمالا مربوط به ترکیبی از شکار توسط موش ها ، جنگل زدایی و شکار توسط انسان می باشد.

طوطی آفریقایی رودریگز (Rodrigues Parrot)

طوطی آفریقایی رودرگیز اغلب با عنوان یک طوطی با سر بزرگ و دم بلند توصیف می گردد که به رنگ سبز یکنواخت بوده است. جمجمه و سر به نظر صاف و پخ تر از سایر طوطی ها می باشند. سوراخ بینی این طوطی به جای اینکه به سمت جلو باشد به سمت بالا قرار گرفته است. شواهد لازم برای اینکه این طوطی دارای دو کشل جنسی می باشد وجود ندارد.

در سال ۱۹۰۷ در کتاب پرندگان منقرض شده  والتر روچیلد طوطی آفریقایی رودریگز را با طوطی جشن و طوطی موریس در یک گروه طبقه بندی نمود. یک مطالعه ژنتیک در سال ۲۰۱۱ نشان داد که طوطی ماسکارنه نزدیک ترین  ارتباط را با طوطی آفریقایی رودریگز داشته است.

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>