طوطی آفریقایی روپل (African Rüppell Parrot)

طوطی آفریقایی روپل

طوطی آفریقایی روپل (African Rüppell Parrot) با نام علمی Poicephalus rueppellii یک نوع طوطی بومی جنوب غرب آفریقا از مرکز نامیبیا به سمت جنوب غرب آنگولا می باشد. طوطی آفریقایی روپل اصولا در جنگل های ساوانا مناطقی که درخت هستند یا چوب های خشک شده و اکثرا در نزدیکی جریان رودخانه ها مشاهده می شوند. نام این طوطی از نام طبیعت شناس آلمانی ادوارد روپل که برای اولین بار طوطی آفریقایی روپل را کشف و توصیف کرد گرفته شده است.

طول بدن طوطی آفریقایی روپل معمولا ۲۲-۲۵ سانتی متر می باشد و وزن آن حدود ۱۲۱-۱۵۶ گرم است. به طور کلی بدنی به رنگ قهوه ای تیره و سری به رنگ خاکستری تیره دارد. در هر دو طوطی نر و ماده در لبه ی بال ها پرهای  زرد دیده می شود که هم چنین در پوشش فوقانی پاها این رنگ زرد دیده می شود. در نابالغ ها رنگ زرد کسل کننده و یا کم رنگ دیده می شود.

طوطی آفریقایی روپل دارای دو شکل جنسی هست که در ماده ها در ناحیه ی روی کمر پرهای آبی دیده می شود در حالی که در نرها فاقد این رنگ آبی هستند زمانی که به بلوغ می رسند.

طوطی آفریقایی روپل لانه ی خود را به صورت حفره ای درون درخت می سازد که معمولا ۳-۴ تخم سفید رنگ می گذارد که پس از ۲۸ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و ۶۸ روز پس از آن جوجه ها قادر به ترک لانه خواهند بود.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>