طوطی آفریقایی سینه سرخ ( The Red Bellied Parrot)

772px-Red-bellied_Parrot_pair_in_a_cage

طوطی آفریقایی سینه سرخ ( The Red Bellied Parrot) با نام علمی  Poicephalus rufiventris یک گونه طوطی آفریقایی با جثه ای کوچک می باشد که از جنس Poicephalus است و طول بدنش چیزی حدود ۲۳ سانتی متر می باشد . بدن طوطی آفریقایی سینه سرخ عمدتا به رنگ خاکستری می باشد که رنگ آن تقریبا مایل به سبز است  . طوطی آفریقایی سینه سرخ دارای دوش کل جنسی می باشد به طوری که نرها دارای شکمی خاکستری مایل به نارنجی روشن تا قرمز و ماده ها دارای شکمی خاکستری مایل به سبز دارند.هم چنین وزن بدن طوطی آفریقایی سینه سرخ حدود ۱۴۰ گرم می باشد و عمدتا بدن این طوطی مایل به سبز می باشد که رنگ خاکستری و سبز در کنار یکدیگر دیده می شوند که در سطوح پائینی بدن رنگ سبز برجسته تر است و در سطوح بالایی بدن رنگ خاکستری برجسته تر می باشد . عنبیه ی چشم به رنگ قرمز و پاها به رنگ خاکستری دیده می شوند.

772px-Red-bellied_Parrot_pair_in_a_cage

 طوطی آفریقایی سینه سرخ لانه ی خود را دورن حفره ای که در تنه  ی درختان ایجاد می کند احداث می نماید که معمولا ۳ عدد تخم سفید رنگ می گذارد و تخم ها پس از ۲۸ روز تبدیل به جوجه می شوند و جوجه ها ۶۳ روز پس از خروج از تخم قادر به ترک لانه خواهند بود.

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>