طوطی آفریقایی صورت زرد(African Yellow Faced Parrot)

طوطی آفریقایی صورت زرد(African Yellow Faced Parrot)

طوطی آفریقایی صورت زرد با نام علمی Poicephalus flavifrons می باشد که در گذشته در گروه  طوطی های آمازون طبقه بندی شده بود . این پرنده عمدتا سبز و زرد است با سری زرد رنگ مکه یک گونه ی نیمه عشایری در منطقه ی سرادو از برزیل و مجاور بولیوی می باشد. این گونه طوطی به خاطر تخریب زیستگاه از محل های سکونت قبلی اش محو شده و جمعیت به مراتب پائین تری دارد که در لیست گونه های در حال انقراض می باشد.

اولین بار توصیف و تشخیص این گونه در سال ۱۸۲۴ توسط طبیعت شناس آلمانی یوهان بابتیست صورت گرفت و در آن زمان در گروه طوطی های آمازون معرفی گردید که در سال ۱۹۵۰ توسط آزمایش های ژنتیکی این طوطی به گروه طوطی های آفریقایی انتقال یافت.

طول بدن طوطی آفریقایی صورت زرد حدود ۲۷ سانتی متر می باشد که دارای دم کوتاه و کلفت می باشد ، بدن این پرنده عمدتا سبز  وزرد است که در بزرگسالان تاج و گونه ها نیز زرد رنگ می باشند و اطراف دو طرف شکم دارای لکه های نارنجی و زرد رنگ هستند. پرهای مرکزی دم کوتاه و سبز رنگ هستند در حالی که پرهای حاشیه ای بیشتر زرد -سبز با پایه های نارنجی هستند. جنس نر و ماده در ظاهر هیچ تفاوتی با هم ندارند و نوجوان ها در ناحیه ی سر رنگ زرد کمتری دارند.

رژیم غذایی طوطی آفریقایی صورت زرد شامل میوه ها ، بذر درختان به خصوص میوه ی درخت گواوا و انبه می باشد و موریانه ها یکی از موارد اصلی رژیم غذایی آنها هستند.

فصل تولید مثل از می تا اکتبر می باشد که لانه یشان را در چاله هایی در تپه های موریانه ها می سازند و تخم ها پس از ۱۹-۲۲ روز تبدیل به جوجه می شوند و جوجه ها ۴۵ روز بعد قادر به ترک لانه می باشند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>