طوطی اکلکتوس (Eclectus Parrot)

Eclectus Parrot

طوطی اکلکتوس (Eclectus Parrot) با نام علمی Eclectus roratus یک طوطی بومی جزایر سولمون ، گینه نو و جزایر شمال شرق استرالیا می باشد. طوطی اکلکتوس یک گونه ی متفاوت از نظر ظاهری در میان طوطی سانان می باشد به طوری که طوطی نر و ماده دارای تفاوت ظاهری بسیار آشکار از نظر رنگ بدن می باشند.

طوطی اکلکتوس دارای دم کلفت و کوتاهی می باشد و طول بدنش حدود ۳۵ سانتی متر می باشد. نرها به رنگ سبز روشن با یک اثر خفیفی از رنگ زرد روی سر می باشند. پرهای مرکزی دم سبز رنگ و پرهای جانبی به رنگ آبی هستند. ماده ها عمدتا به رنگ قرمز روشن و رنگ تیره در پشت و بال ها می باشند. هم چنین دم به رنگ زرد مایل به نارنجی و در لبه ها نارنجی مایل به زرد می باشد. منقار ماده ها سیاه و سفید است و در نرها زرد رنگ است که در ناحیه ی نوک به رنگ نارنجی دیده می شود.

رژیم غذایی طوطی اکلکتوس عمدتا از میوه ها تشکیل شده که می توان به انجیرهای وحشی ، انواع آجیل ، گل ها ، دانه ها و جوانه ی برگ ها نیز اشاره نمود. دو میوه ی بسیار محبوب برای طوطی اکلکتوس انار و پاپایا می باشند. هم چنین طوطی اکلکتوس در وعده ی غذایی اش نیاز به فیبر زیادی دارد. میوه های تازه و سبزیجات و گیاهان برگی چون دندیلیون به خوبی انواع آجیل و نارگیل برای طوطی اکلکتوس مفید هستند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>