طوطی بال آبی (Blue-Winged Parrot)

طوطی بال آبی (Blue-Winged Parrot)

طوطی بال آبی (Blue-Winged Parrot) با نام علمی Neophema chrysostoma  یک نوع طوطی بسیار شبیه به طوطی شکم نارنجی می باشد . به طور کلی طول بدن طوطی بال آبی چیزی حدود ۲۱-۲۳ سانتی متر می باشد ، قسمت های بالایی بدن بیشتر به رنگ زیتونی است تا سبز روشن . الگوی ابی رنگ روی بال بسیار بزرگ است و بیش از نیمی از عرض بال را گرفته است. هم چنین روی صورت یک الگوی زرد رنگ وجود دارد که باریک است و به سمت چشم کشیده می شود . یک باند آبی تیره در ناحیه ی پیشانی دو چشم را به یکدیگر وصل می نماید. ماده ها کمی از نرها کوچک تر می باشند.

طوطی بال آبی (Blue-Winged Parrot)

طوطی بال آبی در زمین های جنگلی پوشیده از گیاه زندگی می کنند. هم چنین این طوطی به صورت جفت و یا در گروه های کوچک در میان علف ها تغذیه می نماید.

طوطی بال آبی لانه ی خود را درون حفره ی درخت یا کنده ایجاد می کند و معمولا ۴-۶ تخم می گذارند که ماده ها به تنهایی از تخم ها مراقبت می کنند و نرها در فواصل زمانی معینی غذا می آورند و به تغذیه ی جوجه ها می پردازند. طوطی بال آبی بومی جنوب شرقی استرالیا ، جزایر تاسمانی، ویکتوریا و جنوب غربی کوئیزلند می باشد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>