طوطی بال آبی BLUE-WINGED PARROT با نام علمی Neophema chrysostoma هم چنین با عناوین : پاراکیت چمنی بال آبی، طوطی نوار آبی، پاراکیت چمنی و طوطی زمینی هوبارت نیز مشهور می باشد. طول بدن این طوطی ۲۱ سانتی متر و وزن تقریبی آن ۳۳-۶۰ گرم می باشد و به طور کلی دارای یک نژاد می باشد.

طوطی نر دارای تاج زرد تا برنزی می باشد. در جلوی صورت بین دو چشم دارای یک نوار آبی عمیق است که دارای یک حاشیه ی سبز/آبی در بالا می باشد و بالای آن به رنگ سبز/ زیتونی می باشد. گونه ها تا بالای سینه به رنگ سبز دیده می شوند. زیر دم و اطراف به رنگ زرد دیده می شوند که گاهی اوقات در مرکز شکم به رنگ نارنجی دیده می شود. پوشش سطح بالایی بال ها به رنگ آبی کبالت دیده می شود. منقار خاکستری/مشکی و چشم ها به رنگ قهوه ای تیره دیده می شوند.

در طوطی بال آبی ماده تاج به رنگ سبز/ زیتونی دیده می شود و باند آبی جلوی صورت به شکل بسیار خفیف تری دیده می شود. پرهای سطح بالایی بال به رنگ سبز/ زیتونی دیده می شوند. نوارهای زیر بال نیز به حداقل می رسند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>