طوطی برزیلی ماداگاسکار

طوطی برزیلی ماداگاسکار :

 

طوطی برزیلی ماداگاسکار نام دیگر آن طوطی برزیلی کله خاکستری است و نام علمی آن Agapornis canus است و در سال ۱۷۸۸م توسط طبیعی دان آلمانی جان فردریک جمیلین شناسایی گردید.

این گونه دو زیر گونه به نام‌‌های A.c.ablectaneus و A.c.canus دارد و از گونه‌هایی است که امکان تعیین جنسیت از روی شکل ظاهری پرنده امکان پذیر است و طوطی‌های نر و ماده به رنگ‌های مختلفی دیده می‌شوند. طول بدن پرنده ۱۳ سانتی متر بوده و رنگ سر و گردن و سینه طوطی نر خاکستری رنگ و بدن آن سبز رنگ است. این در حالی که رنگ تمامی بدن طوطی ماده سبز رنگ است. رنگ پرهای طوطی نر در ناحیه زیر بال به رنگ سیاه است و این در حالی است که در طوطی ماده به رنگ سبز است. در طوطی‌های نر زیر گونه A.c.ablectaneus نواحی خاکستری رنگ بدن تیره تر بوده و متمایل به بنفش است و اصولاً رنگ بدن طوطی‌های نر و ماده این زیر گونه از رنگ پرهای بدن گونه اصلی پر رنگ تر هستند.

طوطی برزیلی ماداگاسکار به عنوان کوچک ترین گونه طوطی برزیلی به شمار می‌رود. پرهای اطراف سر و گردن پرنده به رنگ آبی نبوده و به رنگ بنفش می‌باشد. گونه A.c.canus در سال ۱۹۱۸م در مناطق ساحلی شمالی جمهوری مالاگاسی کشف گردید و بعدها گونه دوم A.c.ablectaneus در جنگل‌های نزدیک به ساحل مشاهده شد.

منبع : www.totisanan.com

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>