طوطی سبز/ملنگو،جوجه ملنگو،ملنگو نر،ملنگو ماده،نگهداری از ملنگو،تغذیه جوجه ملنگو،جوجه ملنگو سرنگی،جوج

طوطی سبز/ملنگو،جوجه ملنگو،ملنگو نر،ملنگو ماده،نگهداری از ملنگو،تغذیه جوجه ملنگو،جوجه ملنگو سرنگی،جوج

طوطی سبز :   (green indian parakeet)

محل زندگی : هند ،چین ، سیلان ، تبت ، نپال. در ایران نیز به صورت پراکنده یافت میشود .

خصوصیات : طول بدن حدود ۴۰ سانتیمتر و متوسط وزن ۱۲۰ گرم میباشد.

رنگ بدن عموما سبز است. سینه و شکم سبز روشن و سر و گردن و بالها کمی تیره تر میباشد.دم مخروطی شکل و ترکیبی از سبز آبی و زرد میباشد.فک بالایی به رنگ قرمز یا نارنجی و منقار پایین به رنگ سیاه است.

به علت پرورش و تکثیر فراوان تنوع زیادی از جهش رنگ در آنها دیده میشود.

پرنده نر : پس از بلوغ حلقه ای به رنگ سیاه و قرمز در گردن نرها ظاهر میشود.

پرنده ماده : مانند پرنده نر بوده ولی حلقه گردن در آنها وجود ندارد.

جوجه ها و پرندگان نابالغ شبیه به ماده ها بوده با این تفاوت که جثه و دمی کوتاهتر داشته و رنگ منقار در آنها کمرنگتر بوده وهمچنین رنگ چشم خاکستری و مایل به سیاه میباشد.

سن بلوغ در آنها بین ۲ تا ۳ سال بوده و معمولا حلقه گردن پس از پر ریزی دوم در پایان سال دوم ظاهر میشود.

تغذیه : رژیم غذایی آنها شامل انواع میوه ها ، دانه ها ،آجیل و شکوفه و جوانه درختان و گیاهان میباشد. آنها همچنین از خوردن لوبیا پخته ، برنج و دانه ها لذت میبرند.

طوطیهای سبز در طبیعت به صورت گله ای زندگی میکنند و بسیار اجتماعی میباشند.

آنها قابلیت سخنگویی دارند . همچنین بسیار پر انرژی بوده و میتوانند بسیاری از حرکات و رقص را نیز بیاموزند .

بر خلاف بسیاری از طوطیها، طوطی های  سبز تک جفتی نبوده  و در فصل تولید مثل هر طوطی جفتی را برای خود بر می گزیند.

تولید مثل : بین ۲ تا ۴ تخم گذاشته و به مدت ۲۲ تا ۲۴ روز بر روی آن میخوابد. در این مدت پرنده نر وظیفه تغذیه ماده را به عهده دارد. جوجه ها ۶ تا ۷ هفته  پس از خروج از تخم لانه را ترک میکنند.

متوسط طول عمر در آنها ۲۵ سال میباشد.
پرورش و تکثیر این طوطیها کار چندان دشواری نیست ، پس از رسیدن به بلوغ و آمادگی جنسی با تهیه جفت و قفس و لانه مناسب میتوان آنها را تشویق به لانه سازی و تولید مثل نمود.

پرورش و تغذیه جوجه سرنگی طوطی :

در درجه اول باید به خاطر داشته باشید که جوجه ها را در دمای ثابت ۲۷ تا ۳۰ درجه سانتیگراد و به دور از باد و جریان هوا نگهداری کنید. جوجه ها را میتوانید روی خرده های کاغذ و یا خاک اره نگهداری کنید.به علت رقیق بودن مدفوع جوجه طوطی بهتر است روزانه پوشال و یا خاک اره زیر آنها تعویض شود.

برای پرورش جوجه ها به صورت دستی میتوان مغز تخمه را آرد و با آرد برنج یا نخود مخلوط کرد. سپس مقداری آب به آن اضافه کرده تا اینکه رقیق شود. برای تامین ویتامین چند قطره مولتی ویتامین کودک میتوان به آن اضافه کرد وآن را به کمک سرنگ یا قاشق به جوجه طوطی خوراند. همچنین میتوان میوه هایی مثل سیب یا هلو … را رنده ریز کرده و با سرنگ یا قاشق به آنها داد.به خاطر داشته باشید که در صورت تغذیه با سرنگ باید بسیار جرعه جرعه و آهسته غذا را در دهان جوجه طوطی بریزید و هر چند لحظه یکبار به جوجه اجازه تنفس را بدهید.

به خاطر داشته باشید رنگهای متفاوت در این پرندگان فقط جهش رنگی بوده و هیچ تاثیری بر هوش این پرندگان ندارد.

منبع : kaskoo.ir

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

4 دیدگاه ها

  1. هادی ندافی می‌گه:

    درود بر شما دوست عزیز
    لطفا تماس بگیرید
    ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰

  2. ماریا می‌گه:

    سلام جناب ندافی.خسته نباشید.لطفا شماره تماستون رو به من بدید تا در مورد سوالاتم بتونم ازتون کمک بگیرم.ممنون

  3. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    درود بر شما
    دوست عزیز حقیقتا جواب سوالات شما خیلی مفصله اگر میشه لطفا تماس بگیرید تا به خوبی راهنماییتون کنم

  4. ماریا می‌گه:

    سلام به همگی.من تمام توضیحاتی که برای بقیه دوستان داده بودید مطالعه کردم.سوالی دارم که مطرح نشده بود.یه جوجه طوطی ملنگو دارم که زمانیکه خریدمش سر و قسمت چینه دانش هنوز پر نداشت!از اون موقع تا الان یه چیزی حدود یه ماه شده که ازش نگهداری میکنم و با قاشق کوچک بهش غذا میدم!توی این هفته اخیر پریدن رو یاد گرفته،اوایل یه مسیر کوتاه رو میپرید اما الان دیگه کاملا تو خونه پرواز میکنه!چون میترسم خودشو به در و دیوار بزنه میخواستم ببینم الان در سنی هست که پرهاشو کوتاه کنم؟یه سوال دیگه هم داشتم با اجازه!غذایی که من بهش میدم مخلوطی برابر از آرد برنج،آرد نخودچی،ارزن،تخم کتان،شاه دونه خام و جو هست!همه اینارو باهم آسیاب کردمو با کمی آب ولرم مخلوط میکنم و بهش میدم!منتها الان دوروزه که کم خوراک شده!الان طوری شده که باید چند بار در روز بهش غذا بدم اما کم کم!سرو صدا میکنه،پروازش کامل شده رنگ مدفوعشم طبیعی هست!راستی فقط من یه کاری کردم!!!چند بار از دهنم بهش غذا دادم الان میاد رو شونم میشینه و منتظر که من با دهن بهش غذا بدم!!کلا نگران کم خوراکی این چند روزشم.چیکار کنم؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید منو.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>