طوطی شنل دار

طوطی شنل دار یا طوطی کیپ با نام علمی Poicephalus robustus بومی آفریقای جنوبی می باشد که دارای دو گونه ی مجزا می باشد.

طوطی شنل دار دارای دم کوتاه و جثه ی نسبتا بزرگی است همراه با منقار قوی بزرگ که برای شکستن انواع آجیل سخت و دانه های میوه به کار می رود.

ماده ها اغلب دارای طرح و نقش نارنجی رنگ روی پیشانی هستند ، نوجوانان نیز در پیشانی طرح های صورتی – نارنجی دارند اما فاقد رنگ قرمز هستند.

طوطی شنل دار

طوطی شنل دار

نام طوطی شنل دار یا طوطی کیپ فقط به خاطر محدود بودن آن به آفریقای جنوبی می باشد.

اندازه جثه این پرنده ۳۲ سانتیمتر و وزن بدن ۳۱۰ تا ۴۰۰ گرم است.  پرهای سر و گردن زیتونی-زرد مایل به سبز و در برخی قهوه ای است. یک لکه قهوه ای یا قرمز بر روی سر(معروف به کلاه) که در نرهای برزگسال دیده می شود و در ماده ها کمرنگ یا به رنگ قرمز- صورتی است. دمگاه سبز با سایه آبی، پرهای روی ران و خمیدگی بالها  نارنجی- قرمز،دم سیاه- قهوه ای، حلقه چشمی ساده و سفید و رنگ چشم ها قهوه ای تیره است.

بیش از ۱۰۰ طوطی شنل دار امروزه در اسارت نگهداری می شود اما تاکنون گزارش موفقی از بقای مناسب این طوطی در اسارت گزارش نشده است و طول عمر طوطی شنل دار به حفاظت از زیستگاه آن بر می گردد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

2 دیدگاه ها

  1. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    dorood
    khahesh mikonam dooste aziz

  2. حمید رضا می‌گه:

    با سلام
    مرسی آقای ندافی از اطلاعاتتون استفاده کردم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>