طوطی ماسکارنه با نام علمی Mascarinus mascarinus از گونه های منقرض شده ی طوطی می باشد که از روی توصیف آن روی استخوان ها و بافت های فسیلی آن از جزیره ی ماسکارنه و موریس شناخته شده است.

این طوطی برای اولین بار توسط دوبوا در سال ۱۶۷۴ توصیف شد. در طول نیمه ی دوم قرن ۱۸ میلادی تعدادی از این طوطی به فرانسه صادر شد و در اسارت نگهداری گردید. این گونه توسط دانشمندان بسیاری چون لینه ،بریسون و بوفون توصیف و رده بندی گردید. در حال حاضر فقط ۲ عدد از این طوطی در موزه ی ملی تاریخ طبیعی پاریس وجود دارد.

طوطی ماسکارنه یک طوطی با جثه ی متوسط به اندازه ی طوطی اکلکتوس می باشد که دارای شکل ظاهری نسبتا شبیه به طوطی اکلکتوس نیز هست  اگرچه سبک تر از اکلکتوس است و دم بلندتری نیز دارد. بدن در قسمت زیرین قهوه ای تیره مایل به خاکستری است ، پرهای دم سفید و سر خاکستری می باشد و پاها قهوه ای مایل به قرمز می باشند.

 شواهد نشان داده که این طوطی در جزیره ی موریس نیز وجود داشته و در سال ۱۶۷۰ به عنوان کلاغ های سیاه توصیف شده است . یک صویر نیز از این پرنده در سال ۱۵۹۸ توسط ون گردن کشیده شده که ابعاد بدنش را ۲-۳ برابر پاراکیت ها نشان داده و هم چنین این طوطی را در سه رنگ توصیف کرده است که برخی این توصیف را قبول ندارند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>