طوطی میر Meyer African Parrot

طوطی میر Meyer African Parrot 

 این طوطی با نام انگلیسی Meyer African Parrot  و نام علمی  Poicephalus meyeri  بسیار شبیه طوطی سنگال و کله قهوه ای است و دارای چند زیر گونه به شرح زیر است:

طوطی میر (Poicephalus meyeri meyeri ) در این طوطی لکه روی سر زرد و پرهای سینه مایل به آبی فیروزه ای است.

طوطی میر (Poicephalus meyeri saturatus ) در این نوع از طوطی میر لکه روی سر زرد و پرهای سینه مایل خاکستری است.

طوطی میر (Poicephalus meyeri trasvaalensis )  در این نوع از طوطی میر لکه روی سر زرد و پرهای سینه  سبز است.

طوطی میر (Poicephalus meyeri matschiei ) در این نوع از طوطی میر لکه روی سر زرد و پرهای سینه مایل به لاجوردی است.

طوطی میر (Poicephalus meyeri damarensis ) در این نوع از طوطی میر لکه روی سر وجود ندارد و پرهای سینه مایل به  آبی فیروزه ای است.

طوطی میر (Poicephalus meyeri reichenowi ) در این نوع از طوطی میر لکه روی سر وجود ندارد و پرهای سینه مایل به  آبی فیروزه ای است.

 

پراکنش : این پرنده بومی آفریقا است و در نقشه زیر زیستگاه این پرنده مشخص شده است.

 

مشخصات ظاهری :این پرنده یک لکه زرد روی سر(پرهای ناحیه تارک-Crown) و روی بالهایش دارد.(البته همانطور که در ابتدا شرح داده شد در برخی از تیپ های این پرنده این لکه زرد رنگ را ندارند و اصولا تمییز دادن بین انواع زیر گونه های این پرنده کار دشواری است و افراد مجرب قادر به تشخیص آن هستند.) بالا تنه(پرهای پشت پرنده و روی بالها) به رنگ قهوه ای و قفسه سینه سبز مایل به آبی است . رنگ چشم در پرندگان بالغ به رنگ نارنجی – قرمز است.اندازه جثه این پرنده ۲۲ سانتیمتر است. رنگ چشم پرندگان جوان سیاه و رنگ بدنشان قهوه ای و لکه روی سر را نیز ندارند.

 

زندگی در اسارت:این پرنده هم مانند سایر طوطی ها نیاز به قفسی دارد که بتواند به راحتی در آن حرکت کند حداقل اندازه قفس برای طوطی میر قفسی به ابعاد ۵۰*۳۰*۴۵ سانتیمتر است.این پرنده بسیار جذاب بوده و برای نگهداری در خانه به ویژه برای کودکان مناسب می باشد.باید علاوه بر اسباب بازی ، در داخل قفس مقداری شاخه درخت نیز تعبیه شود تا پرنده به راحتی از آن بالا و پایین رفته و تحرک و سرگرمی لازم را داشته باشد.

 

تغذیه : این پرنده دوست داشتنی همه چیز می خورد اما می توان گفت که رژیم غذایی اش می تواند شامل موارد زیر باشد : انواع دانه ها : آفتابگردان، دانه قناری، گندم، بلغور، انواع سبزیجات و میوه جات : لوبیا سبز، نخود فرنگی، فلفل سبز، اسفناج، گوجه فرنگی، کدو سبز، آناناس، موز، سیب ، زرد آلو و … (مکمل های غذایی ویتامین و معدنی فراموش نشود)

 

تولید مثل:این پرنده در ۳ الی ۴ سالگی آماده تخم گذاری می شود. به طور معمول بین ۳ تا ۴ تخم گذاشته و حدود ۲۷ روز روی تخم ها میخوابد. جوجه ها بعد از ۹ هفته لانه را ترک می کنند. تشخیص نر و ماده پرنده دشوار است و بهترین راه انجام تست DNA است. اما به طور کلی جنس نر در مقایسه با ماده ضمخت تر است.

 دوستان هر چه جستجو کردم در مورد توانایی حرف زدن این پرنده چیزی دستگیرم نشد. درهیچ جا به توانایی حرف زدن یا تقلید صدا اشاره نشده است…

ترجمه : شیکرا

منبع: http://www.avianweb.com

توجه : کلیه مطالب و مقاله های این سایت متعلق به وب سایت رسمی طوطی سانان (www.parrot.ir)  و پارسی پت و زیر مجموعه شرکت شبکه ارتباطات کامپوتری ایران (AKA Networks) است.کپی برداری بدون ذکر منبع و نام صریح و لینک شده وب سایت www.parrot.ir و نام نویسنده مقاله مصداق بارز دزدی است و از طرف شرکت ارتباطات کامپوتری ایران مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.در صورت تمایل به استفاده از مقاله های این سایت میبایست منبع را به صورت یک لینک معتبر و صریح به همراه نام مترجم و نویسنده مقاله به این صورت ذکر کنید :


منبع : www.parrot.ir

مترجم : نام مترجم مقاله

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>