طوطی من به چه مقدار خواب نیاز دارد؟



اولین باری که به طور مشخصی طوطی سنگالم (مکس) به نظر عبوس و ناراحت میرسید را به یاد دارم. وقتی حیوان خانگی محبوب من کاری برای انجام دادن با من نداشت اینگونه میشد. او پرخاشگر و بد اخلاق بود. وقتی یک دوست از من پرسید: او چقدر خواب نیاز دارد، من متعجب شدم کاری که تا آن زمان انجام میدادم اشتباه بوده است. به نظر من هیچ وقت این اتفاق رخ نداده بود که مکس به خاطر کمبود خواب بدخلق شود. من تصمیم گرفتم که با توجه به وضعیت او مطمئن شوم که آیا خواب بیشتر به او کمک میکند یا نه.
قفس مکس بسیار بزرگ بود و در شب به خوبی پوشانده نمیشد، پس تصمیم گرفتم از یک قفس کوچکتر برای خواب شب مکس استفاده کنم. شب مکس را در قفس خواب قرار دادم و هرشب ساعت۹٫۳۰ شب قفس را با یک کاور تیره میپوشاندم و ساعت ۹صبح آن را برمیداشتم.در عرض یک هفته متوجه تغییری چشمگیر در خلق و خوی مکس شدم. متوجه شدم طوطی ها درست مثل انسان وقتی خواب آلود می شوند اگر به میزان کافی نخوابند به شکل متفاوتی عمل می کنند.

همه پرندگان من به پوشانده شدن در شب نیاز ندارند. برخی از آنها در اتاق هایی هستد که اجازه میدهم به طور طبیعی در عصر تاریک شوند. آنها با تغییر نور طبیعی خورشید می توانند بخوابند و بیدار شوند.

پرنده شما چقدر خواب نیاز دارد؟

اگر به ساعات نور در یک روز عادی دقت کنید می توانید یک ن تقریبی از خواب مورد نیاز پرنده تان داشته باشید. این مقدار میتواند به طور فصلی تغییر کند.برای مثال ساعت های طولانی تری نور در طول تابستان وجود دارد. با این حال حتی در طولانی ترین روز معمولا حدود۱۰ ساعت یا بیشتر تاریکی در هرشب وجود دارد. البته اگر شما در بخش خاصی از جهان زندگی میکنید این قضیه درست نخواهد بود(برای مثال در ادینبورگ در فصل تابستان تا ساعت۱۱شب نور روز وجود دارد)

خب شما چگونه باید ساعات خواب را مشخص کنید؟

بهترین کار اینست که یک میانگین برای سال در بخشی از جهان که طوطی متولد شده است را پیدا کنید. اکثر طوطی ها از کشورهای نزدیک یا زیر خط استوا می آیند. به طور متوسط حدود ۱۱ ساعت تاریکی در این بخش از جهان خواهید داشت. طوطی ها در حیات وحش با غروب آفتاب برای اقامت در شب آماده میشوند و صبح با اولین نور به جنب و جوش در می آیند.

بنابر این اگر طوطی خود را با نور ناشی از تغییر نور تلویزیون تا ساعت ۱۱ بیدار نگه دارید و صبح ساعت ۷ وقتی که برای رفتن به محل کار آماده میشوید او را بیدار کنید، پرنده تان به اندازه کافی نمیخوابد.

بسیاری از افرادی که سعی کرده اند مدت زمان خواب پرنده خانگی خود را افزایش دهند تغییر چشمگیری در رفتار پرنده خود در عرض یک هفته یا بیشتر مشاهده کرده اند.اگر شما فکر می کنید پرنده تان بدلیل کم خوابی عبوس و بدخلق شده سعی کنید همه چیز را تنظیم کنید بنابراین او میتواند کمی بیشتر بخوابد.

اگر تصمیم میگیرید قفس را با کاور بپوشانید باید مطمئن شوید که از یک کاور امن و بدون نخ یا رشته آویزان استفاده می کنید چون آنها ممکن است به ناخن یا پا یا گردن پرنده گیر کند و مشکل ساز شود.

به یاد داشته باشید، پرنده سحر خیز کرم را میگیرد اما نه وقتی که انقدر خسته است که نتواند به دنبال آن بگردد. (ضرب المثل)

منبع: http://www.parrotparrot.com

ترجمه: نفیسه

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>