عفونت کنه ای در سیستم تنفسی طوطی

عفونت کنه ای در سیستم تنفسی طوطی

عفونت کنه ای در سیستم تنفسی طوطی

طوطی ها از عفونت های سیستم تنفسی و ریه ای که توسط انگل ها و کنه ها ایجاد می شوند رنج می برند. یکی از عفونت های کنه ای در طوطی ها در کیسه های هوا اتفاق می افتد که روی کل دستگاه تنفسی تاثیر می گذارد. کنه ها می توانند از راه بینی وارد شده و کیسه های هوایی ریه های طوطی را آلوده نمایند. قناری و فنچ طلای دو گونه ای هستند که بیش از سایرین از این بیماری رنج می برند.

عفونت کنه ای در سیستم تنفسی طوطی

 نشانه ها و انواع

نشانه های عفونت کنه ای در سیستم تنفسی طوطی ها وابسته به شدت آلودگی می باشد. طوطی هایی با بیماری خفیف ممکن است هیچ گاه علائمی را نشان ندهند. اما علائم در بیماری شدید به شرح زیر می باشد:

- مشکلات تنفسی

- تنفس با دهان باز

- ترشح بیش از حد بزاق

ورزش ، استرس و یا دست زدن بیش از حد به طوطی نیز می تواند بیماری را تشدید نماید.  گاهی اوقات عفونت شدید کنه ای منجر به مرگ طوطی می گردد.

درمان

با مشاهده ی هر یک از علائم فوق باید به سرعت طوطی خود را به دامپزشک ببرید تا برای تشخیص مناسب مورد بررسی قرار گیرد. اگر کنه سیستم تنفسی مشاهده شد داروهای ضد انگلی خوراکی یا تزریقی تجویز می گردد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>