علائم بیماری در ککاتیل

علائم بیماری در ککاتیل

علائم بیماری در ککاتیل

این بسیار مشکل است که شما اظهار نظر کنید و بگویید که طوطی ککاتیل شما بیمار است . ککاتیل ها نیز مانند بسیاری از طوطی ها اغلب بیماری ها و ضعف های جسمانی خود را مخفی می کنند. بهترین و بزرگ ترین شانس شما در تشخیص بیماری های ککاتیل این است که همواره در حال بررسی و چک کردن وضعیت آن باشید تا کوچک ترین تغییرات را نیز تشخیص دهید.

علائم بیماری در ککاتیل

چک کردن سلامت بودن عروس هلندی:

۱- پرهای اطراف چشم , اطراف سوراخ های بینی و دهان را چک کنین تا بی حالت و رنگ پریده نباشد. تغییر رنگ پرهای پرنده به زرد کمرنگ و یا کمرنگ شدن پرهای ناحیه های مختلف بدن نشانه بیماریست. آبریزش بینی و خیس بودن چشمها خبر از سرماخوردگی طوطی شما می دهد.

۲-توجه کنین سوراخ های بینی خیس و یا قرمز نباشد. قرمز بودن سوراخهای بینی از علایم بیماری های تنفسی می باشد.

۳- توجه کنین  طوطی پرهای گردنش را مدام در حالت پف کرده و یا پرهای در حالت بلند بودن قرار داده نباشد البته پف کردن پرهای و بلند کردن پرها گاهی اشکالی ندارد و طبیعی می باشد ولی اگر این عمل طولانی مدت باشد به این معناست که طوطی حال خوبی ندارد.

۴- به صدای پرنده دقت کنید اگر صدای خر خر و یا صدای پرنده کم شده می تواند از علایم سرماخوردگی باشد

۵- به رفتار پرنده حساس باشین اگر رو چوب قفس نمی شیند و کف قفس نشسته و زیاد تحرک ندارد علامت بیماری شدید است. همچنین تنفس صدا دارد صدای کلیک از بینی پرنده شنیدن عطسه زیاد همه از علایم بیماری بوده و پرنده باید به حالت اورژانس به دامپزشک  مراجعه کند.

به طور کلی علائم عمومی بیماری در ککاتیل به شرح زیر می باشند :

- ضعف و کمبود انرژی و کاهش فعالیت های روزانه

- رشد غیر عادی

- خوابیدن و لم دادن روی دو پا

- نشستن در کف قفس

- حالت خستگی در چشم ها

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>