غذای طوطی آرا

طوطی آرا یک طوطی شاداب ، دوست داشتنی ، بازیگوش و باهوش می باشد . این طوطی جزء طوطی های مهربان و باهوش جهان می باشد . اما سالم نگه داشتن طوطی آرا نیاز به خوردن غذاهای سالم و مغذی دارد .

رژیم غذایی طوطی آرا در حیات وحش :

ماکائو بومی جنگل های آمریکا می باشد و رژیم غذایی اش شامل انواع دانه ها ، آجیل و میوه ها می باشد . آنها به میوه های خرما علاقه مندند و گهگاهی نیز سبزیجات می خورند . با این حال میوه های نارس برخی از میوه ها سمی هستند که ماکائو قادر به هضم آنها نیست  که آنها این مشکل را با خوردن خاک رس اطراف رودخانه خود را درمان می کنند.

پلت ها :

از آنجا که صاحبان طوطی آرا دسترسی به غذاهای موجود در طبیعت ندارند ، دامپزشکان استفاده از پلت ها را توصیه می کنند که به عنوان بخش اعظم غذای این طوطی فرموله شده اند .معمولا پلت ها به عنوان ۶۵% غذای طوطی آرا توصیه می شوند.

میوه ها و سبزیجات:

میوه ها و سبزیجات ۳۰% غذای طوطی آرا را تشکیل می دهند . خشک یا تازه بودن میوه ها تاثیر زیادی ندارند ولی باید دقت کنید که میوه ها باید ارگانیک باشند و نباید از آفت کش یا سموم روی آنها استفاده شده باشد.  طوطی آرا تمایل به خوردن قطعات میوه گرم دارد و ترجیح می دهد قطعات خشک را در آب برایش نرم کنند.

دانه ها و آجیل ها :

از آنجا که آجیل دارای چربی می باشد و نباید چربی در بدن طوطی ها بالا برود بهتر است که میزان این مواد برای تامین نیازهای طوطی آر فقط ۵% باشد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>