غذای مناسب ماکائو

برای اطمینان از سلامتی طوطی ماکائو باید تمام انواع مواد غذایی مورد نیاز در اختیار این طوطی قرار بگیرد. به طور کلی یک رژیم غذایی ارگانیک و با دانه های فاقد رنگ های افزودنی مورد نیاز و ضروری می باشد .رژیم غذایی طوطی ماکائو باید یک رژیم غذایی غنی شده و با کمترین میزان مواد افزودنی باشد.

در گذشته تنها رژیم غذایی پلت توصیه می شد که امروزه نگرانی هایی در مورد این رژیم غذایی وجود دارد و توصیه های غذایی تغییر کرده است . لطفا توجه داشته باشید که میوه هایی چون پرتقال به دلیل داشتن ویتامین سی موجب اضافه بار آهن در بدن طوطی می شود که مقدار بالای ویتامین موجب جذب بیشتر آهن در بدن می شود.

به طور کلی پایه ی غذای طوطی ماکائو همان پلت ها هستند که باید در کنار آنها از میوه های خشک ، سبزیجات و سایر مواد مغذی نیز استفاده کرد.

باید در خرید آجیل ، دانه ها و میوه ها وکیفیت آنها به خوبی دقت کنید. مخلوط غذایی طوطی ماکائو باید شامل انواع آجیل ( گردو ، فندق، بادام و …) ، انواع دانه ها ( تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو و …) و میوه های خشک و تازه( پاپایا ، سویا، آناناس، سیب ، هویج ،هلو و …) باشد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>