فنچ سینه فلسی (scaly-breasted munia)

فنچ سینه فلسی (scaly-breasted munia)

فنچ سینه فلسی (scaly-breasted munia) و  یا فنچ خال خالی با نام علمی Lonchura punctulata در بازار فروش پرندگان خانگی به عنوان فنچ ادویه ای نیز شناخته شده است . فنچ سینه فلسی بومی مناطق گرمسیری آسیا می باشد و اولین بار توسط کارل لینه در سال ۱۷۵۸ شناسایی و توصیف گردید.  توصیف و شناسایی فنچ سینه فلسی براساس خصوصیات سینه و شکم انجام شد و قابل توجه است که این گونه فنچ دارای ۱۱ زیر گونه در سراسر دامنه ی خود می باشد که دارای کمی تفاوت در رنگ و اندازه با یکدیگر هستند.

فنچ سینه فلسی (scaly-breasted munia)

فنچ سینه فلسی به طور کلی از بذر چمن ،  انواع توت ها و هم چنین حشرات کوچک تغذیه می نماید و اغلب به صورت گله ای به جسنجوی غذا می پردازند . این گونه فنچ بسیار اجتماعی است و حتی در مواردی دیده شده که با سایر گونه های فنچ در لانه زندگی می کند.  محل زندگی فنچ سینه فلسی در دشت های گرمسیری و مراتع می باشد و جفت فنچ سینه فلسی با یکدیگر یک لانه گنبدی شکل از  چمن یا برگ بامبو می سازند. قنچ سینه فلسی بومی آسیا است و از هند ، سری لانکا به سمت اندونزی و فیلیپین گزارش شده است. خوشبختانه این پرنده در وضعیت پراکنش خوبی قرار دارد و در لیست پرندگانی با وضعیت حداقل نگرانی انقراض قرار دارد.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>