قرقاول طلایی (Golden pheasant)

قرقاول طلایی (Golden pheasant)

قرقاول طلایی (Golden pheasant) با نام علمی Chrysolophus pictus هم چنین با عنوان قرقاول چینی نیز مشهور می باشد که از خانواده ی Galliformes در گروه ماکیان می باشد که پرنده ای دانه خوار است . قرقاول طلایی بومی جنگل ها و مناطق کوهستانی چین می باشد اما جمعیت های وحشی این پرنده در انگلستان و سایر نقاط دنیا نیز مشاهده شده است. در انگلستان آنها ممکن است در شرق آنجلینا در جنگل های انبوه دیده شوند.

قرقاول طلایی (Golden pheasant)

طول بدن قرقاول طلایی به طور متوسط ۹۰-۱۰۵ سانتی متر می باشد که دم  دو سوم طول بدن را در بر می گیرد. این قرقاول دارای تاج طلایی و بدنی به رنگ قرمز روشن تا نارنجی می باشد . هم چنین این قرقاول در کناره های گوش به سمت سینه دارای فن نارنجی و سیاه رنگ بسیار زیبایی می باشد . هم چنین چشم قرقاول طلایی به رنگ زرد می باشد.

نرها دارای نوک قرمز رنگ و  در دو طرف گردن به رنگ قهوه ای مایل به زرد می باشند .هم چنین در قسمت بالای کمر به رنگ سبز دیده می شوند. ماده ها دارای بال و پر قهوه ای خال دار هستند.

قرقاول طلایی به طور طبیعی از انواع دانه ها ، برگ ها و بی مهرگان تغذیه می کند. قرقاول طلایی معمولا ۸-۱۲ تخم می گذارد و پس از ۲۲-۲۳ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند.

 

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>