لوری زرد نواری (Yellow-streaked Lory)

لوری زرد نواری (Yellow-streaked Lory)

لوری زرد نواری (Yellow-streaked Lory) با نام علمی Chalcopsitta sintillata هم چنین به عنوان لوری مخطط نیز معرفی می گردد که یک گونه لوری از انواع طوطی سانان می باشد.

هم چنین لوری زرد نواری یا مخطط دارای ۳ زیر گونه به شرح زیر می باشد :

C. s. scintillata

C. s. chloroptera

C. s. rubifrons

 لوری زرد نواری دارای بدنی سبز پر رنگ از سر تا شکم و زرد روشن در ناحیه ی سینه می باشد ، هم چنین پیشانی قرمز رنگی نیز دارد که رنگ قرمز در ماده ها کمتر قابل مشاهده می باشد.

لوری زرد نواری در هنگام پرواز و هم چنین زمانی که نشسته است آواز می خواند ، صدای جیغ و هم چنین ریتم آهنگ ها را با طول موج های مختلفی بیان می کند.

 هم چنین طول بدن لوری زرد نواری ۳۱ سانتی متر است و وزن آن حدودا ۱۹۰-۲۲۰ گرم می باشد. لوری زرد نواری اغلب در جنوب گینه نو و اندونزی دیده می شود و زیستگاه طبیعی آن جنگل ها و دشت های گرمسیری و نیمه گرمسیری و هم چنین جنگل های حرا می باشند. آنها اغلب به  صورت جفت و یا در گله های کوچک تا ۳۰ نفر می باشند و معمولا صبح زود پرواز می کنند و گاهی اوقات نیز بالای درختان هسند ، پرواز آنها اغلب آهسته به نظر می رسد و از شهد درختان تغذیه می کنند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>