مواردی که باید طوطی را به مطب دامپزشک منتقل نمائید ( قسمت دوم )

مواردی که باید طوطی را به مطب دامپزشک منتقل نمائید ( قسمت دوم )

مواردی که باید طوطی را به مطب دامپزشک منتقل نمائید ( قسمت دوم ) :

در ادامه به سایر مواردی که باید طوطی را سریعا به مطب پزشک منتقل نمایید می پردازیم:

۶) در مواردی که ممکن است طوطی سم خورده باشد شما باید ابتدا برچسب تمام مواد شیمیایی در دسترس طوطی را جمع آوری نموده و سپس به سرعت طوطی را به مطب دامپزشک رسانده ، دامپزشک طوطی شما برای پاکسازی بدن طوطی نیاز دارد بداند که باید چه نوع سم زدایی انجام دهد.

۷) ) زمانی که طوطی یک جسم خارجی را خورده است باید در مراحل اولیه جسم را خارج نمایید ، چنان چه اجازه بلعیدن و عبور از معده و روده را بدهید خارج نمودن جسم خارجی توسط دامپزشک نیز در این مراحل سخت تر و خطرناک تر خواهد بود.

۸) چنان چه طوطی شما دچار زخم ناشی از درندگانی چون سگ و گربه گردید نیاز به توجه فوری دامپزشک دارد . زخم چشم ، سینه و شکم نیاز به درمان اسرع وقت دارند . سعی کنید تا رسیدن به دامپزشک به محل زخم و خونریزی فشار وارد نمایید تا خونریزی قطع یا کم شود. در مورد شکستگی بال و یا پا جهت جلوگیری از بدتر شدن حال طوطی باید آتل ببندید.

۹) چنان چه طوطی شما به سرعت نفس نفس می زند و یا صدای خش خش می دهد سریعا آن را به دامپزشک برسانید . طوطی ها ممکن است دچار انسداد تنفسی و یا ذات الریه شوند.

مواردی که باید طوطی را به مطب دامپزشک منتقل نمائید ( قسمت دوم )

۱۰) در مواردی که طوطی دچار خارش های غیر قابل کنترل می گردد نیز باید سریعا به دامپزشک مراجعه نمایید. خارش های مداوم می توانند منجر به ناراحتی های پوستی ، شکستگی و هم چنین خونریزی ها گردند. در این مورد شما باید به استحمام طوطی بپردازید و سریعا به دامپزشک مراجعه نمایید.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>