نکات مهم در روز های ابتدایی ورود کاسکو و طوطی به منزل

بعد از خرید طوطی و اوردن به خانه باید طوطی را به قفس مناسب منتقل کنیم، (برای طوطی خاکستری که هنوز رام نشده مناسبترین قفس ، قفس ۱۰۳۳ میباشد.)

قبل از انتقال طوطی به قفس، می توانید کف دریا و سنگ مینرال که برای طوطی ضروری می باشد در داخل قفس نصب کنید.

قفس طوطی رو در همان ابتدا در جایی مناسب قرار دهید تا مجبور به جابجا کردن آن نباشید. جابجا کردن قفس تا قبل از اخت شدن طوطی با شما موجب افزایش استرس به طوطی میشود.

قفس باید در محلی باشد که از ۲ یا ۱ طرف به سمت دیوار باشد و در مسیر جریان باد قرار نگیرد و حداقل فاصله از وسایل گرمایشی را داشته باشد.

ارتفاع پایه قفس باید حداقل ۶۰ سانت و حداکثر ۹۰ سانت باشد ، طوریکه وقتی روبروی طوطی می نشینیم ، چشمهای شما هم راستای صورت طوطی باشد.

بنابراین از قرار دادن قفس بر روی اپن اشپزخانه و وسایل دیگر اجتناب کنید.

بهتر است قفس طوطی در محلی قرار بگیرد که تمامی اعضای خانواده را ببیند و با انها اشنا شود.

دمای مناسب برای طوطی بین ۲۴ – ۳۰ درجه میباشد.

نباید طوطی رو تا ۲ ماه پس از ورود به خانه از قفس بیرون بیاورید، زیرا او هنوز به شما و قفس اطمینان کافی را ندارد و قفس را محیط امن خود میداند.

بعد از قرار دادن قفس در جای مناسب تا ۱۰ روز فقط باید ظرف اب و غذا را عوض کرد و کف قفس رو تمیز کرد و نباید هیچ کار دیگری انجام داد. این کار باعث میشود طوطی محل جدید خود را امن احساس کند.

بعد از ۱۰ روز میتوان از پشت میله های قفس به طوطی غذا داد. برای این کار باید خوراکی ایی را که طوطی دوست دارد مثل  یک تکه سیب یا گردو را به او داد. احتمال داره طوطی غذا را از دست شما نگیرد یا بگیرد و پرت کند و یا بگیرد و خرد کند اصلا نا امید نشید و ادامه بدید. بعد از اینکه بدون هیچ ترسی و به راحتی از پشت میله ها از دستتان غذا را گرفت و خورد میتوانید درب جلویی قفس  را باز کنید و با دست بهش غذا دهید.

اکثر پرنده فروشیها تغذیه طوطی رو تخمه قرار میدهند و شما باید به مرور زمان رژیم غذایی طوطیتون رو از تخمه به سمت غذاهای دیگه تغییر دهید .(به قسمت تغذیه مراجعه کنید)

هنگامیکه طوطی به محیط عادت کرد و دیگر جیغ و قار نکشید، میتوانید با رعایت فاصله ای که طوطی ارامش دارد کنارش بشینید و با طوطی صحبت کنید و اموزش سخنگویی رو شروع کنید.( به قسمت اموزش سخنگویی مراجعه کنید)

منبع : وبلاگ طوطی ها

آدرس : http://www.totiha.blogfa.com

ترجمه : HONEY

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>