واکسیناسیون طوطی سانان و پرندگان

به طور کلی واکسیناسیون و استفاده از واکسن برای هر حیوانی دارای یک پروتکل خاص می باشد و حیواناتی که داخل خانه زندگی می کنند کمتر نیاز به واکسن خاص دارند. اغلب حیوانات باید در برابر بیماری های حاد و یا مزمن کشنده واکسینه شوند. این اختلالات که نیاز به واکسن دارند شامل : آلرژی غذایی ، آلرژی پوستی ، حملات مزمن اسهال ،عفونت های مزمن چشم و گوش و هر گونه اختلال در زمینه سیستم ایمنی بدن می باشد.

واکسیناسیون طوطی سانان و پرندگان

به خاطر داشته باشید که واکسن برای حیوانات و طوطی های بیمار یک آسیب بزرگ محسوب می شود و حتی در مواردی که حیوان شما دچار اسهال جزئی می باشد نیز نباید از واکسن برای آن استفاده نمایید.

اکنون اشاره ای به واکسن های در دسترس برای طوطی سانان و پرندگان می کنیم :

واکسن polymavirus:

این واکسن به ندرت به عنوان یک واکسن معمول برای طوطی سانان و پرندگان معرفی می گردد .در برخی مقالات گونه هایی از طوطی سانان که به این ویروس حساس هستند معرفی شده اند و دلیل استفاده از این واکسن حساسیت جوجه طوطی ها می باشد و باید ذکر کرد که اغلب طوطی های بالغ به این ویروس مصونیت دارند ولی جوجه طوطی ها در مواردی تلف شده و از بین می روند. استفاده یک بار این واکسن برای تمام عمر یک طوطی کافی می باشد.

واکسن ویروس هرپس:

دومین واکسن در دسترس جهت طوطی سانان واکسن بیماری پاچکو که عامل آن ویروس هرپس است می باشد که این واکسن نیز به ندرت نیاز به مصرف دارد و اغلب نیازی به استفاده از آن نیست. این واکسن یک واکسن حفاظتی است و به میزان بالایی از مرگ و میر جلوگیری می نماید.

واکسن ویروس آبله:

واسکن ویروس آبله یک واکسن رایج می باشد . چندین گونه از پرندگان و طوطی سانان به این ویروس حساس هستند و باید از واکسن آن استفاده نمایند .

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>